Aprilia Racing, “Back To Africa” adındaki büyük Afrika macerası öncesindeki ilk önemli uluslararası sınavını Türkiye’deki Transanatolia’ya katılarak veriyor. GCorse işbirliği ile geliştirilen iki adet Aprilia Tuareg, İtalyan Motokros Şampiyonası’nın başarılı isimlerinden Jacopo Cerutti ve Francesco Montanari’ye emanet ediliyor.
Motosporları dünyasında pist ya da pist dışı mücadelelerin performans yıldızı Aprilia, büyük Afrika macerasında kullanmak amacıyla başlattığı “Back to Africa” projesi öncesinde Türkiye’de düzenlenen Transanatolia’ya katılarak ilk defa uluslararası bir arenada yeni Tuareg modellerine görev veriyor. Çölde yarışmak üzere geliştirilen iki Aprilia Tuareg, Aprilia Racing fabrika sürücüleri ve aynı zamanda İtalyan Motokros Şampiyonası’nın başarılı isimleri Jacopo Cerutti ve Francesco Montanari’nin pilotajında, 9 Eylül’e kadar sürecek olan Transanatolia Rallisi’nde mücadele veriyor.
İtalya’nın lider sürücüsü görev alıyor
Sardunya ve Friuli’de yapılan ilk olumlu testlerin ardından; Anadolu’yu Karadeniz’den Ege Denizi’ne kadar geçerek toplam 2 bin 500 km yol kat edecek olan ve heyecan verici olduğu kadar zorlu bir ralli olan Trananatolia 2023, Afrika çölünde gelecekte yapılacak çalışmalar açısından Tuareg için gerçek bir test ortamı oluşturuyor. Zorlu ralli etkinlikleri için geliştirilen Aprilia Tuareg, Jacopo Cerutti’nin şimdiye kadar düzenlenen 6 yarıştan kendi kategorisinde dördünü kazandığı, hatta ilk iki turda zafere ulaştığı İtalyan Motokros Şampiyonası’nda büyük bir kahraman olan ve stok modelden türetilen motosikletin, teknik temeli üzerine inşa edildi. Cerutti aynı zamanda, 600 cc’nin üzerindeki çok silindirli motosikletlerin yer aldığı G-1000 sınıfının da lideri konumunda.
Yarışa uygun modifiye edilen Tuareg, gelecekte sunulacak aksesuarları kapsıyor
Aprilia Racing tarafından Guareschi kardeşlerin GCorse işbirliği ile geliştirilen Aprilia Tuareg, çöl yarışları için tasarlanan, standart Tuareg’in üstün off-road özelliklerinden yararlanıyor. Geliştirmenin ilk aşamasında, yüksek hızlarda stabilite ve daha fazla süspansiyon hareketi için modüler iskelet ve süspansiyon geometrisi ile şasi performansına odaklanıldı. Daha sonra, yağ radyatörünün eklenmesi de dahil olmak üzere çeşitli değişiklikler yapılarak zorlu koşullarda maksimum motor güvenilirliğinin sağlanması hedeflendi. Son olarak ek yakıt deposu eklenerek uzun ralli maratonu mesafelerini kat etmek için menzil arttırıldı.
Aprilia Tuareg’in yarış versiyonu, Öhlins by Andreani süspansiyon, komple titanyum SC Project egzoz ve özel bir Sprint hava filtresiyle donatıldı. Ayrıca çift silindirli Adventure dünyasına artan ilgiyle odaklanan ve gelecekteki ralli etkinliklerinde kullanılacak ürünler geliştirmek için Aprilia’yı tercih eden Metzeler iş birliği de meyvesini veriyor.
Aprilia Racing CEO’su Massimo Rivola; “Aprilia Racing’in Transanatolia Rallisi’ne katılımında en büyük öncelik sonuç değil. Bizim için tamamen yeni ve nihai hedef olan Afrika macerasına dönüş açısından son derece zorlu bir test ortamını temsil eden bir ortamda, mümkün olduğunca çok deneyim biriktirmek için Türkiye’ye geldik. Yarışı bitirmek, daha da zor koşullara hazırlanmak için, geleceğe yönelik değerli veriler toplamak açısından önceliğimizi oluşturuyor. Öyle ya da böyle şu ana kadar kat ettiğimiz yol bizi geleceğe umutla yaklaştırıyor. Tuareg, bu projenin başlangıcından itibaren olağanüstü sonuçlar almayı başardı. Tüm bunlar, zaten müthiş bir teknik temele sahip bir seri üretim ürün ve Guareschi kardeşlerden sürücülerimize kadar herkesin çabaları sayesinde mümkün oldu” dedi.
Proje Lideri Vittoriano Guareschi; “Tuareg’in gelişimi durmaksınız devam ediyor. Bu sefer bunu bir yarışta yapacağız. Transanatolia, birçok nedenden dolayı son derece önemli bir etkinlik. Projenin ne kadar rekabetçi olduğunu görmek için birçok nitelikli rakiple karşılaştırma imkanı buluyoruz. Aynı zamanda çok fazla kilometre kat etmek ve hangi alanların geliştirilmesi gerektiğini görmek için veri toplamak da önemli oluyor. Hem Jacopo hem Francesco olmak üzere her iki sürücümüz de motosikletin birçok yeni şasi ve motor iyileştirmesine sahip en güncel versiyonunu kullanıyorlar. Bu bir yarış olduğu için rakiplerimizle boy ölçüşmek kesinlikle önemli ancak asıl önceliğimiz, motosikleti olabildiğince hızlı geliştirmeye devam etmek” şeklinde konuştu.
Aprilia Tuareg Sürücüsü Jacopo Cerutti; “Transanatolia Rallisi harika bir test ortamı oluyor çünkü İtalyan motokros ortamındaki koşullarla karşılaştırıldığında bazı açılardan Afrika yarışlarına daha yakın olan koşullarla mücadele ediyoruz. Başlangıç çizgisinde çok sayıda güçlü rakip var ve dolayısıyla kendi rekabetçilik düzeyimizi daha iyi değerlendirmek için, kendimizi onlarla karşılaştırma şansımız da oluyor. Amaç, diğer çift silindirlilerle başarılı bir şekilde mücadele etmek. Hatta bazı bölümlerde önde olmaya da çalışacağız. Ancak projemizin henüz çok genç olduğunu unutmamalıyız. Şu ana kadar motosiklet üzerinde yaptığımız testler iyi geçti ancak Türkiye’de yarışmak, daha da gelişmek için etkili testler yapmamıza olanak tanıyor” ifadelerini kullandı.
Aprilia Tuareg Sürücüsü Francesco Montanari; “Transanatolia benim ilk uluslararası rallim. Benim için harika bir deneyim olacağı bilinciyle katılıyorum. Alıştığımdan çok daha uzun bacaklara sahip olduğum için yarış ritmini anlamak benim için önemli. Son aylarda fiziksel olarak mümkün olan en iyi şekilde hazırlanmaya çalışıyorum. Jacopo gibi uzman bir takım arkadaşımın yanımda olmasının bana yardımcı olacağından eminim. Çok heyecanlıyım. Testlerde motosiklet üzerindeki hislerim olağanüstüydü” dedi.
SHA ( Sanayi Haber Ajansı )
SANAYİ HABER AJANSI