CGTN Muhabiri Yi Mu yazısına göre Alman BMW Grubu ile Çinli ortağının kurduğu BMW Brilliance, dün yeni model bir aracın resmî olarak seri üretime girdiğini açıkladı.
CGTN Muhabiri Yi Mu yazısına göre Alman BMW Grubu ile Çinli ortağının kurduğu BMW Brilliance, dün yeni model bir aracın resmî olarak seri üretime girdiğini açıkladı. Bu modelin, Çinli tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayarak BMW’nin Çin piyasasına derinliğine yerleşme kararlılığını yansıttığı belirtildi. Öte yandan, Alman Volkswagen Grubu (Çin), Çinli şirket Xpeng Motors ile birlikte Çin’in en büyük ultra hızlı şarj ağını kurmak için mutabakat zaptı imzaladıklarını duyurdu.
Yeni yılda çok sayıda yabancı sermayeli otomobil şirketi, Çin’deki varlıklarını artıracaklarını açıklayarak yeni bir işbirliği dalgası başlattı. Tesla’nın Shanghai enerji depolama ‘gigafabrikasının’ kısa süre önce tamamlanması ve yılın başında seri üretime geçmesi bekleniyor. Şirketin başkan yardımcısı Tao Lin, fabrikanın yıllık üretim kapasitesinin 10 bin adede ulaşacağını ifade etti.
Uluslararası İşletme ve Ekonomi Üniversitesi’nden Profesör Lv Yue, yılın başında yabancı yatırımcılar tarafından gerçekleştirilen bir dizi eylemin Çin’in teknoloji ve sanayi açılarından küresel cazibesini yansıttığını, Çin’in devasa tüketici piyasasının, lider ve eksiksiz sanayi zincirinin, yeni enerji teknolojisi ile akıllı sürüş alanlarındaki başarılarının yabancı yatırımcıları çektiğini belirtti.
Bunun yanı sıra, Malezyalı Parkson Alışveriş Merkezi Grubu, Shanghai’daki çalışmalarını hızlandırıyor. Fransız ilaç şirketi Sanofi, Beijing’da yeni bir üretim üssü kuracaklarını, şirketin Çin’deki en büyük tek seferlik yatırım rekorunu kırdıklarını duyurdu. American Air Products da Zhejiang’da Çin’deki ilk büyük ölçekli ticari sıvı hidrojen tesisinin inşasını tamamlayacak.
Yabancı işletmeler için Çin’in dev pazarının canlılığı, kalkınmanın itici gücü anlamına geliyor. Çin Ticaret Odası tarafından yakın tarihte yayımlanan verilere göre, ocak ayında Çin’in perakende performans endeksi hem aylık hem de yıllık bazda artarak yüzde 51,1 oldu. Bunlar arasında kârlılık endeksi aylık yüzde 4,9 artışla son bir yılda zirveye ulaştı.
Çin’de Bahar Bayramı yaklaşırken emtia tüketimi de canlanıyor. Singapurlu ev dekorasyon markası Aosheng'in (Çin) marka pazarlama müdür yardımcısı Zhou Manni, Çin hükümetinin başlattığı “eskisini getir yenisini al” kampanyasına katıldıklarını ve bunun hem tüketicilerle aralarındaki bağı derinleştirdiğini hem de şirketin gelişimini daha dirençli hâle getirdiğini ifade etti.
CGTN Muhabiri Yi Mu yazısında “Mevcut durumda, Çin yeni nitelikli üretici güçleri geliştirerek yabancı şirketlerin Çin’de yatırım yapmaları için daha fazla fırsat sağlıyor. Bir süredir çok sayıda yabancı şirket, üretimden dağıtıma kadar tüm süreci otomatikleştirmeyi ve akıllı hâle getirmeyi umuyor. Analistlere göre, Çin’in piyasa sistemi, piyasa ölçeği, endüstriyel zincir ve insan kaynakları alanlarındaki kapsamlı avantajları, yabancı şirketlerin eksiksiz değer zinciri oluşturmalarına güçlü destek sağlıyor” denildi.
Çin’in ekonomik büyümede ve dışa açılmayı genişletmedeki kararlılığı, yabancı şirketlerin Çin’de kök salmalarının temelini sağlamlaştırıyor. Geçtiğimiz yıl boyunca Çin ekonomik canlanmayı güçlendirmek için bir dizi politika uygulamaya koydu. Geçen yılın sonunda düzenlenen Merkezi Ekonomi Çalışmaları Toplantısı’nda kurumsal açılmayı istikrarlı bir şekilde genişletmek, yabancı yatırım teşvik sistemi ve mekanizması reformunu derinleştirmek, “Çin’e Yatırım” markasını oluşturmaya devam etmek gibi bir dizi düzenlemeye imza atıldı. Bu politikalar, yabancı şirketlerin Çin’de daha geniş bir gelişme alanına sahip olmalarını sağlarken, Çin piyasasına dönük güveni artırıyor.
CGTN Muhabiri Yi Mu yazısında şu ifadeler yer aldı:
“Sanofi CEO'su Paul Hudson, Çin’in ilgili stratejilerinin bir pusula işlevi gördüğünü, uzun vadeli planlara ayak uyduracaklarını dile getirdi.
Çin’deki İngiliz Ticaret Odası ve Alman Ticaret Odası tarafından yayımlanan raporlara göre, İngiliz şirketlerinin yüzde 76’sı Çin’deki yatırımlarını sürdürmeyi veya genişletmeyi planlıyor. Alman şirketlerinin de yüzde 92’si Çin’de faaliyet göstermeye devam edecek.
Pek çok yabancı kuruluş tarafından açıklanan 2025 küresel yatırım görünümünde de Çin piyasasına iyimser bakıldığı belirtildi.
Morgan Stanley, Çin’in yapay zekâ uygulamalarına olan ilgisinin artmaya ve yeni gelişen alanlarda avantajlı endüstrilere yönelik gelişme çabalarının genişlemeye devam edeceği ifade edildi. Çin’in ekonomik yapısı daha da iyileştirildikçe, iç talep potansiyeli daha da açığa çıktıkça, yabancı şirketlerin Çin’e tam olarak yerleşmeleri için daha fazla alan kazanılacağı ve bu şirketlerin daha fazla kâr elde edeceği öngörülüyor.”
www.ekonomigundemi.com.tr