Global çaptaki ekonomik krizler, politik gerilimler ve ticari aksaklıklara rağmen, özellikle yeni pazarlara açılarak küreselleşmek isteyen şirketler, bu yıl kısa ve uzun vadeli olarak ikili risk vizyonu benimsiyor. Belirsiz ortamında tıpkı insanlar gibi şirketlerin de sağlık kontrollerinden geçmesi gerektiğinin altını çizen yerli ticaret platformu ise “şirket doktoru” uygulamalarının, işletmelerin ticari risk faktörleri üzerindeki olumlu etkisini açıklıyor.
Dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla farklı coğrafyalar arasındaki görünmez sınırlar ortadan kalkıyor. Global çapta süregelen ekonomik kriz, politik gerilimler ve ticari aksaklıklara rağmen yeni pazarlara açılarak küreselleşmek isteyenler şirketlerin, karşılaşabilecekleri zorluklar için kısa ve uzun vadeli olarak ikili vizyon benimsemesi gerekiyor. PWC’nin konuya dair yaptığı araştırmaya katılan yöneticilerin neredeyse dörtte üçü, 12 ay içinde resesyonun muhtemel olduğuna inanıyor. Küresel çapta büyümek isteyen yöneticilerin yüzde 55’i de daha iyi bir kriz yönetimi için yatırım yapmaya odaklanıyor. Geleceğin belirsizlik atmosferinde tıpkı insanlar gibi şirketlerin de sağlık kontrolünden geçmesi gerektiğini vurgulayan Uluslararası Ticaret Platformu (UTEP) ise “şirket doktoru” uygulamalarının işletmelerin ticari risk faktörleri üzerindeki olumlu etkisini açıklıyor.
“Tıpkı insanlar gibi, şirketler de rutin sağlık kontrollerinden geçmeli”
Türkiye’deki şirketlerin uluslararası arenada iş kurmalarına ve ticaret yapmalarına yardımcı olmak için çalışan UTEP Genel Başkanı Sami Bektaş, sadece bir platform değil, aynı zamanda çatısı altında bulunan tüm markaları ileriye taşımak, dönüştürmek gayesi güden bir yapı olduklarını belirterek, kurumsal danışmanlık hizmeti sundukları uygulama hakkında şu detayları paylaştı:
“Tıpkı insanlar gibi, şirketlerin de düzenli sağlık kontrollerinden geçmesi ve var olan sorunların erken teşhis edilerek çözüme kavuşturulması gerekiyor. Bu anlamda şirketlerimizi yönetirken dışarıdan profesyonel destek almak suretiyle bir anlamda şirket doktoru ile çalışmak şüphesiz verimliliği artırıyor. Şirket doktorluğu işletmelerimizin karşılaştığı zorlukları teşhis eden, tedavi yolları öneren ve sağlıklı büyümenin temellerini atmak için stratejik yönlendirmelerde bulunan, kısacası şirketlere can suyu veren bir uygulamadır. Bu bağlamda şirket doktorluğu, emanetlerimize nasıl davranmamız gerektiğini öğreten, rehberlik eden bir ışık niteliği taşıyor.”
“Afrika ve ABD pazarında büyümek ister misiniz?”
Şirketleri, günün koşullarına göre ve değerlerimizin bize öğrettiği erdemlerle yönetmenin toplumsal refahımızı ve kalkınmamızı sağlamanın en önemli anahtarlarından biri olduğunu vurgulayan Sami Bektaş, “Hesaplı ilerlemek bize başarının kapısını aralar. Bu yolda, şirket doktorluğu uygulamamız, işletmelerimizin karşılaştığı zorlukları aşmasına ve sağlıklı bir şekilde büyümesine yardımcı oluyor” ifadelerini kullandı.
“Üyelerimize önerdiğimiz yöntemlerle biz de sağlam adımlarla büyümeye devam ediyoruz” diyen UTEP Genel Başkanı Sami Bektaş, sözlerini şöyle sonlandırdı:
“Başarı merdivenlerini doğru tespit ve hamlelerle çıkarken, gelecek her zaman parlaktır. Bu kapsamda teknolojimizi yükseltip maliyetlerimizi düşürmeyi, markalarımızın değerini artırmayı, ihracat kalemlerimizi çoğaltmayı önceliklerimiz kabul ediyoruz. Güneşin doğup battığı her yeri potansiyel pazar olarak görüyoruz. Özellikle Afrika ve Amerika'daki pazar yerlerine dahil olmak isteyen markalarımıza danışmanlık veriyoruz. Platformumuzun kıymetli üyeleri ile yan yana olduktan sonra başaramayacağımız hiçbir şey olmadığına inanıyorum.”
www.ekonomigundemi.com.tr