“Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı Sonuç Raporu” yayımlandı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ‘Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı Sonuç Raporu Ve Bildiri Kitabı’nın yayımlandığını açıkladı.

“Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı Sonuç Raporu” yayımlandı
Yayınlama: 21.09.2024
9
A+
A-

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığınca desteklenen ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yürütülen YADEG Projesi kapsamında “Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı” 22-24 Mayıs tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirildi.

Konferansta yer alan iyi uygulamaların ülke çapında yaygınlaştırılması, eğitim paydaşlarıyla paylaşılması ve tüm Türkçe ve dil öğretmenlerine rehberlik etmesi maksadıyla Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı Sonuç Raporu ile konferansa katılan akademisyen ve öğretmenlerin kaleme aldığı 88 bildirinin tam metnini içeren bildiri kitabı hazırlandı.

Bildiri kitabının takdim yazısını kaleme alan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, şu ifadeleri kullandı:

“Türkiye Yüzyılı'nda eğitim sistemimizin niteliğini ve verimliliğini daha da artırmak amacıyla var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ideal bir şekilde hayata geçirilmesi, öncelikle öğretmenlerimizin dil öğretimine yönelik yenilikçi, gelişimi destekleyen iyi uygulamalar gerçekleştirmeleri ile mümkündür. Bu minvalde hedefimize katkı sağlayan 'Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı' süresince iş birliği içinde olduğumuz değerli paydaşlarımıza, konferansın hazırlanması ve gerçekleşmesinde büyük emeği olan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığımıza, tüm genel müdürlüklerimize, bilim ve düzenleme kurullarına, Türkiye Yüzyılı'nda eğitimin başarı hikâyesini birlikte yazacağımız kıymetli akademisyen ve öğretmenlerimize teşekkürlerimi sunuyorum.”

 Konferansta “Türkçe ve Dil Eğitiminde Yenilikçi ve Keşfedici Yaklaşımlar” başlığı altında “Aktif Öğrenme Stratejileri”, “Yapay Zekâ Kullanımı”, “İçerik Temelli Öğretim Modelleri”, “Ölçme ve Değerlendirme”, “Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları”, “Mesleki Yabancı Dil Öğretimi” ve “Erken Çocukluk Dönemi Uygulamaları” olarak yedi alt tema belirlendi.


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.