İstanbul Valiliği, İstanbul Havalimanı’nda yaşanan ve sosyal medyada “Türkçe bilmediği için havalimanında hizmet alamadı ve 2 buçuk saat rehin kaldı” şeklinde iddialarla paylaşılan olaya ilişkin açıklama yaptı.
Valilikten yapılan açıklamada 17 Ocak saat 15.00 sıralarında İstanbul Havalimanı’nda yaşanan ve sosyal medyada “Türkçe bilmediği için havalimanında hizmet alamadı ve 2 buçuk saat rehin kaldı” şeklinde iddialarla paylaşılan olaya ilişkin şu bilgiler paylaşıldı:
“17 Şubat 2024 TK2751 Van'dan İstanbul Havalimanı’na gelen 1944 doğumlu S.Ç.’nin uçaktan iniş süreci şu şekilde gerçekleşmiştir. 14.26 Uçak piste iner, 14.36 Körük kapısındaki uçaktan çıkar, 14.44 Tekerli sandalye ile alınır, 14.51 Bagaj alım salonuna bırakılır, 15.05 6A bagaj bandı yanına geçer, 15.39 bagajını alır, 15.41 bagaj alım salonundan çıkar, 15.42 bagaj alım salonu önünde video çekilir.”
S.Ç. isimli vatandaşın Van’dan İstanbul Havalimanı’na geldiği belirtilen açıklamada “Vatandaşımızın ya da yakınlarının, uçağa binmeden önce talepte bulunması gereken Wheel Chair (refakatli tekerlekli sandalye) hizmeti için başvurmadığı, Van’dan hareket ederken anlaşılmış ve İstanbul Havalimanı’nda gerekli talep, uçak ekibi tarafından yapılmıştır. Uçuş ekibinin yaptığı talep doğrultusunda vatandaşımıza uçaktan inişinden, Havalimanı çıkış noktasına kadar talep edilen hizmet verilmiştir.” denildi.
Açıklamada yaşlı vatandaşla ilgili çekilen videonun tamamımın en hafif tabirle art niyet olduğu, devletin aleyhine propaganda yapmaktan öte amaç taşımadığının anlaşıldığı bildirildi.
www.ekonomigundemi.com.tr