Çinli tüketicilerin son dönemde giderek artan bir şekilde Türk ev aletlerine ilgi duymaya başladığı belirtildi. China Daily gazetesinde yer alan Xinhua ajansı kaynaklı habere göre kahve cezveleri, tavalar, sobalar ve ızgaralar Çinli tüketiciler arasında son yıllarda iyice popüler oldu.
EKONOMİ SERVİSİ – 2021 yılı verilerine göre Çin ile Türkiye arasındaki ticaret hacmi 36 milyar dolara ulaştı. Ancak Türkiye bu ülkeye 3.7 milyar dolarlık ürün ihraç ederken, Çinden ithal ettiği ürünlerin miktarı ise tam 32.2 milyar dolar.
Ajansa konuşan Türk işadamı Aytaç Soylu, Türk ev aletlerine talebin katlanarak arttığını ifade etti. Çin’e 2006 yılında iş yapmaya gelen Soylu, ilk başlarda cezve ve bakır kap kaçak sattığını belirterek, “Bir süre sonra elektrikli cezvelere talebin arttığını gördüm. Çinli arkadaşım Li linshang ile 2012 yılında e-ticaret sitesi TaoBao üzerinden Türk küçük ev aletlerinin satıldığı bir online mağaza kurdum. Mağazamış sadece 2022 yılında yüzde 80 büyüme ket etti” dedi.
Haberde Arçelik ve Vestel gibi büyük Türk markalarının da pazardaki ilgiye göre adımlar attığı belirtildi. Çin ithalat rakamlarına göre 2022 yılında Türkiye’den 50 milyon dolarlık beyaz eşya ve küçük ev aletleri alınmış. Bu ışığı Beko ve Vestel de görmüş. Beko, 2023 yılında kendine ait online satış platformları kurmuş ve 2023 yılı içinde 946 fiziki mağaza açmış. Vestel de pazara girmiş. Bu arada Çinli firmalar da Türkiye’ye ev aletleri üretimi konusunda yatırım yapmaya devam ediyor. Son olarak Haier 85 milyon dolarlık yatırımla kurutma ve bulaşık makinesi kurdu.
Çin, Ekonomi, gazetehaberi, Türkiye
EKONOMİ GÜNDEMİ