Toyota’nın yarış departmanı TOYOTA GAZOO Racing, bir sezonu daha şampiyonluklara damga vurarak tamamlarken 2025 sezonunu Ocak ayında gerçekleştirilecek Dakar Rallisi’yle açacak.
2024 yılında Dünya Ralli Şampiyonası (WRC), Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonası (W2RC) olmak üzere üst düzey serilerde şampiyonluklar elde eden TOYOTA GAZOO Racing, yeni sezonda da unvanını korumak için yarışacak.
3-17 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirilecek 2025 Dakar Rallisi hazırlıklarını tamamlayan TOYOTA GAZOO Racing, 5.000 kilometreden fazlası özel etap da dahil olmak üzere 8.000 kilometrenin üzerindeki zorlu araziyle mücadele edecek. Bu yılki ralli, yakın tarihin en zorlu rotalarından biri olarak takımların sınırlarını zorlayacak.
Dakar Rallisi, 2025 Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nın (W2RC) ilk yarışı olacak. Toplamda 12 etaptan oluşan rallide, etap uzunlukları 134 kilometrelik kısa ve zorlu sürüşlerden 606 kilometrelik uzunluğa sahip etaplara kadar gün gün farklılık gösteriyor. 2025 Dakar Rallisi, 10 Ocak’taki dinlenme günüyle birlikte iki hafta boyunca yarış tutkunları tarafından yakından takip edilecek.
TOYOTA GAZOO Racing, 2024 sezonunda elde ettiği üst üste 3. Markalar Şampiyonluğu’nun ardından bu başarıyı devam ettirmek ve ilk yarışta güçlü bir performans ortaya koymak için yarışacak.
TOYOTA GAZOO Racing, 2025 Dakar Rallisi'nde deneyimli ve genç yeteneklerden oluşan altı ekiple yarışacak. Lucas Moraes/Armand Monleon (#203 nolu araç) ve Seth Quintero/Dennis Zenz (#204 nolu araç), TOYOTA GAZOO Racing’in Avrupa ekibini temsil edecek. TOYOTA GAZOO Racing Güney Afrika ekibinde ise Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (#206 nolu araç), Henk Lategan/Brett Cummings (#211 nolu araç) ve Guy Botterill/Dennis Murphy (#205 nolu araç), Saood Variawa/Francois Cazalet (#218 nolu araç) yer alacak. Toyota’nın ekibi, rallinin en dengeli ve rekabetçi kadrolarından biri olarak dikkat çekiyor.
TOYOTA GAZOO Racing, Dakar Rallisi’nde, sürekli olarak geliştirilen, performansı ve dayanıklığı her geçen gün daha da ileriye taşınan GR DKR Hilux Evo ile yarışacak. 2024'te de üstünlüğünü kanıtlamış GR DKR Hilux Evo, yeni sezon için güvenilirlik ve dayanıklılığı artıran geliştirmelerle etaplardaki yerini alacak. Bu geliştirmeler, Toyota’nın sürekli iyileştirme ve daha iyi otomobiller üretme hedefini ifade eden Kaizen felsefesiyle uyumlu olarak gerçekleştirildi.
www.ekonomigundemi.com.tr