Toyota C-HR, satışa sunulduğu günden bu yana Avrupa’da 1 milyon adetlik satışa ulaşarak önemli bir başarıya elde etti.
2016 yılında Türkiye pazarına sunulduğunda da büyük ses getiren Toyota C-HR, lansmandan bu yana yaklaşık 34 bin adetlik satışa ulaştı. Segmentine farklı bir soluk getiren Toyota C-HR, sadece adet anlamında değil aynı zamanda marka imajı anlamında da büyük bir önem taşıyor.
Şu anda ikinci nesliyle satışa sunulan Toyota C-HR, yüksek satış performansını devam ettirirken Toyota’nın en sevilen modellerinden biri olarak yeni müşteriler kazandırmaya devam ediyor. Sakarya’daki Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye fabrikasında üretilen Toyota C-HR’ın tam hibrit versiyonun yanı sıra şarj edilebilir hibrit versiyonuyla Toyota, PHEV satışlarında Avrupa’da yüzde 93’lük bir artış elde etti.
Türkiye’de 2023’ün Kasım ayında lansmanı yapılan yeni jenerasyon Toyota C-HR Hybrid pazarda büyük ilgi görerek lansmandan bu yana 10 bin adet satış ile segmentinde yüzde 4’lük bir pazar payını yakaladı. Aynı zamanda Toyota Türkiye satışları içerisinde de Corolla’dan sonra en çok satan model olarak öne çıkıyor.
Yeni nesil Toyota C-HR Hybrid, ilk neslin üstün yol tutuşunu ve çevikliğini daha ileriye taşıyarak evrimleşti. Türkiye’de 1.8 litre motoru elektrik motoruyla kombine eden 140 HP’lik tam hibrit versiyonla sunulan Toyota C-HR gücü ve verimliliği bir arada sunuyor. Toyota’nın TNGA platformu üzerine yapılan araç, bağımsız arka süspansiyonla birlikte sunuluyor. Yeni Toyota C-HR’ın dinamik performansı da her açıdan geliştirilerek daha çevik bir yol tutuşu elde edildi.
Son derece gelişmiş aerodinamik özellikleri sayesinde 0.318'lik bir sürtünme katsayısıyla da dikkat çekiyor. Sınıfının lideri verimliğinin yanı sıra Yeni Toyota C-HR’da geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı, ilk nesle göre iki kat artırıldı. Ayrıca araç ağırlığını azaltmak ve üretim sırasında CO2 emisyonlarını düşürmek adına gelişmiş teknolojilerin kullanılmasıyla çevresel etkisi daha da azaltıldı.
www.ekonomigundemi.com.tr