Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, ilk NEO tesliminin 2028 yılı olması nedeniyle acele etmediklerini açıkladı.
Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, AirBus neolarda iki tane motor seçimi olduğunu dile getirerek, ''Biri şu anda kullandığımız GTF motorları diğeri de CFM in GE ve safranın ortak olduğu LEAP A motoru. Bu ikisi arasında ihale devam ediyor. İlk NEO tesliminin 2028 yılı olması nedeniyle acele etmiyoruz. Türk Hava Yolları (THY) geçmişte yaptığı siparişlerle yeni bir felsefeye başladı.'' dedi.
Üreticilerin ülkede yapacakları iş birliklerini önemli bir pozisyona koyduğunu ifade eden THY Yönetim Kurulu Başkanı Bolat, yaptığı alımlardaki AİR Frame denen uçağın gövdesinin belirli bir oranındaki harcanan paranın Türkiye’ye getirilmesi anlaşmalarında önemli bir kriter olarak konduğunu belirtti.
Bolat, açıklamasına şöyle devam etti:
''THY’nin alımları neticesinde 2009 yılında 42 uçak siparişi vermişiz. 212 yılında 23, 2013 yılında 117 ve 20128 de 30 olmak üzere toplam 212 tane AİRBUS sipariş verilmiş. Türkiye’de şu anda 45 tane AİRBUS Boeing’e parça üreten şirketimiz var.
Son sabit kanat dediğimiz HÜRKUŞ, HÜRJET ve KAAN gibi uçaklarda Türkiye’de belirli bir mühendislik kabileyeti birikti. Artık bunları dünyaya mühendislik hizmetleri üzerine ihraç etme zamanımız geldi.''
www.ekonomigundemi.com.tr