“Spor Nasıl Markalaşır?” kitabı sektör paydaşlarının hizmetine sunuldu

Spor bilimleri alanına katkı sağlamayı amaçlayan 14 uzman akademisyenin hazırladığı, “Spor Nasıl Markalaşır?” isimli kitap, spor sektörü paydaşlarının hizmetine sunuldu.

“Spor Nasıl Markalaşır?” kitabı sektör paydaşlarının hizmetine sunuldu
Yayınlama: 01.02.2024
11
A+
A-

Nobel Akademik Yayıncılık tarafından basılan çalışmanın editörlüğünü yapan Doç. Dr. Selçuk Bora Çavuşoğlu, kitabın amacının, “Ülkemizdeki spor paydaşlarının markalaşma konusunda neden profesyonel destek almaları gerektiğini göstermek ve bunun nasıl gerçekleştirilebileceğini açıklamak” olduğu söyledi.

Çavuşoğlu, 'marka' ve özellikle de 'sporun markalaşması' konusunda her yıl farklı çevrelerce çeşitli paneller, oturumlar düzenlendiğine dikkati çekti.

Panellere katılan uzmanların konuyu açıklama çabalarının yetersiz kaldığını belirten Çavuşoğlu, “Sporun markalaşması konusu, sanıldığı kadar basit ve yüzeysel geçiştirilecek bir konu değildir. Yapılan işler, spor markalarından elde edilen gelirler, özellikle spor kulüplerinin ve çeşitli spor branşlarının marka değerleri, dünyadaki benzerleri ile karşılaştırıldığında, ülke olarak bu konuda ne kadar geride olduğumuzu ortaya çıkarmaktadır.” dedi.

Spor bilimleri alanına katkı sağlamayı amaçlayan, “Spor Nasıl Markalaşır? kitabında; iletişim, halkla ilişkiler, reklam, sosyoloji, psikoloji, pazarlama, turizm, yönetim gibi birçok farklı disiplin ile ilişkili olan marka ve spor markalaşması kavramlarına açıklık getiren akademisyenler ve konu başlıkları şöyle:

İletişim ve Spor: Doç. Dr. Selçuk Bora Çavuşoğlu – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa

Halkla İlişkiler ve Spor: Prof. Dr. Ebru Özgen – Marmara Üniversitesi

Reklam ve Spor: Prof. Dr. Nazlım Tüzel Uraltaş – Marmara Üniversitesi

Spor ve Medya: Gazeteci/Spor Yorumcusu Haldun Domaç

Spor ve Pazarlama: Araştırma Görevlisi Cemal Güler – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa

Ekonomi ve Spor: Dr. Ataman Tükenmez – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa

Spor ve Yönetim: Prof. Dr. Hakan Sunay – Ankara Üniversitesi

Liderlik ve Spor: Dr. Yusuf Taze

Turizm ve Spor: Dr. Öğretim Üyesi Cemile Nihal Yurtseven – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa

Felsefe ve Spor: Dr. Öğretim Üyesi Barış Şentuna – Balıkesir Üniversitesi

Etik ve Spor: Dr. Neslihan Filiz – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa

Spor ve Psikoloji: Doç. Dr. Gözde Ersöz – Fenerbahçe Üniversitesi

Spor ve Nörobilim: Gazeteci/Spor Yorumcusu Metin Tükenmez

Spor ve Sağlık Yönetimi: Prof. Dr. Eray Yurtseven – İstanbul Üniversitesi


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.