Spor bilimleri alanına katkı sağlamayı amaçlayan 14 uzman akademisyenin hazırladığı, “Spor Nasıl Markalaşır?” isimli kitap, spor sektörü paydaşlarının hizmetine sunuldu.
Nobel Akademik Yayıncılık tarafından basılan çalışmanın editörlüğünü yapan Doç. Dr. Selçuk Bora Çavuşoğlu, kitabın amacının, “Ülkemizdeki spor paydaşlarının markalaşma konusunda neden profesyonel destek almaları gerektiğini göstermek ve bunun nasıl gerçekleştirilebileceğini açıklamak” olduğu söyledi.
Çavuşoğlu, 'marka' ve özellikle de 'sporun markalaşması' konusunda her yıl farklı çevrelerce çeşitli paneller, oturumlar düzenlendiğine dikkati çekti.
Panellere katılan uzmanların konuyu açıklama çabalarının yetersiz kaldığını belirten Çavuşoğlu, “Sporun markalaşması konusu, sanıldığı kadar basit ve yüzeysel geçiştirilecek bir konu değildir. Yapılan işler, spor markalarından elde edilen gelirler, özellikle spor kulüplerinin ve çeşitli spor branşlarının marka değerleri, dünyadaki benzerleri ile karşılaştırıldığında, ülke olarak bu konuda ne kadar geride olduğumuzu ortaya çıkarmaktadır.” dedi.
Spor bilimleri alanına katkı sağlamayı amaçlayan, “Spor Nasıl Markalaşır? kitabında; iletişim, halkla ilişkiler, reklam, sosyoloji, psikoloji, pazarlama, turizm, yönetim gibi birçok farklı disiplin ile ilişkili olan marka ve spor markalaşması kavramlarına açıklık getiren akademisyenler ve konu başlıkları şöyle:
İletişim ve Spor: Doç. Dr. Selçuk Bora Çavuşoğlu – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa
Halkla İlişkiler ve Spor: Prof. Dr. Ebru Özgen – Marmara Üniversitesi
Reklam ve Spor: Prof. Dr. Nazlım Tüzel Uraltaş – Marmara Üniversitesi
Spor ve Medya: Gazeteci/Spor Yorumcusu Haldun Domaç
Spor ve Pazarlama: Araştırma Görevlisi Cemal Güler – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa
Ekonomi ve Spor: Dr. Ataman Tükenmez – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa
Spor ve Yönetim: Prof. Dr. Hakan Sunay – Ankara Üniversitesi
Liderlik ve Spor: Dr. Yusuf Taze
Turizm ve Spor: Dr. Öğretim Üyesi Cemile Nihal Yurtseven – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa
Felsefe ve Spor: Dr. Öğretim Üyesi Barış Şentuna – Balıkesir Üniversitesi
Etik ve Spor: Dr. Neslihan Filiz – İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa
Spor ve Psikoloji: Doç. Dr. Gözde Ersöz – Fenerbahçe Üniversitesi
Spor ve Nörobilim: Gazeteci/Spor Yorumcusu Metin Tükenmez
Spor ve Sağlık Yönetimi: Prof. Dr. Eray Yurtseven – İstanbul Üniversitesi
SANAYİ HABER AJANSI
www.ekonomigundemi.com.tr