ŞOK Marketler, 7. Sürdürülebilirlik Raporu’nu kamuoyuyla paylaştı. Şirket; enerji verimliliği, gıda israfını önleme ve fırsat eşitliği alanlarındaki yenilikçi projeleriyle dikkat çekiyor. “ŞOK’ta Ben de Varım” projesiyle kadın istihdamına ve yerel üretime katkı sağlıyor.
ŞOK Marketler, 7. Sürdürülebilirlik Raporu'nu kamuoyuyla paylaştı. Şirket; enerji verimliliği, gıda israfını önleme ve fırsat eşitliği alanlarındaki yenilikçi projeleriyle dikkat çekiyor. “ŞOK’ta Ben de Varım” projesiyle kadın istihdamına ve yerel üretime katkı sağlıyor.
Türkiye’nin 81 ilinde 10 bin 789 mağaza ve 47 bine yaklaşan çalışanıyla hizmet veren ŞOK Marketler, bağımsız güvence beyanı aldığı 7. Sürdürülebilirlik Raporu’nu kamuoyuyla paylaşarak öncü sürdürülebilirlik uygulamalarını duyurdu.
Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını Yıldız Holding’in “İsrafsız Şirket” iş modeli çerçevesinde yürüten ŞOK Marketler’in sürdürülebilirlik raporunda, öncelikli konuları arasında yer alan enerji verimliliği ve atık yönetimi, gıda atığının ve israfının azaltılması, sürdürülebilir tarımın desteklenmesi, çalışanların yetkinlik gelişimi ve memnuniyeti, sorumlu tedarik zinciri, müşteri deneyimi ve memnuniyeti gibi alanlardaki iyi uygulamalarına yer verildi. ‘Bu Dünya Bizim’ anlayışıyla gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma hedefinin vurgulandığı raporda, şirketin sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaları; ‘Doğanın Geleceği için Çalışmak’, ‘Paydaşlarla Güçlenmek’, ‘Amaç Odaklı Ürünler ve İş Modelleri ile Geleceğe İlham Vermek’ odakları altında toplanıyor.
Kadın istihdamına ve yerel kalkınmaya destek
Toplam çalışan sayısı ile Türkiye’de en fazla istihdam sağlayan ve 2023 yılında istihdam oranını en çok artıran şirketlerden olan ŞOK Marketler, yüzde 54 kadın çalışan oranıyla da sektöre öncülük ediyor. ŞOK Marketler, “ŞOK’ta Ben de Varım” projesiyle de kadınların ekonomiye katılımını destekliyor. Proje kapsamında deprem bölgesi başta olmak üzere Türkiye’nin farklı bölgelerinden çeşitli kadın kooperatiflerinin ürettiği el emeği ürünler, kâr amacı güdülmeden seçili ŞOK mağazalarında satışa sunuluyor. Proje ile kooperatiflerdeki kadın istihdamının artmasına ve kadınların ekonomik olarak güçlendirilmesine katkı sağlanıyor. Ürünlerin kalite ve sürdürülebilirlik kriterlerine uygun olmasına önem verilirken, ürün seçiminde yerel ve coğrafi işaretli ürünler tercih edilerek yerel ekonomi de destekleniyor.
Sürdürülebilir tarıma katkı
ŞOK Marketler’in sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında öne çıkan projelerinden biri ‘Tarladan Sofraya Doğru Tarım Projesi’ oldu. 2020 yılından beri devam eden proje kapsamında sözleşmeli tarım faaliyetleri ile çiftçilere alım garantisi sunularak tarım üretimi teşvik ediliyor, tarım arazilerinin boş kalması engellenerek toprağın verimliliği korunuyor. Aynı zamanda ziraat mühendisleri aracılığıyla çiftçilere hastalıklarla mücadele, çevreyi koruma ve kontrollü ilaç kullanımı konularında bilgi sağlanarak sürdürülebilir tarıma katkıda bulunuluyor. Hasat sırasında ve sonrasında uygulanan yöntemlerle ürünlerin zarar görmeden ve en az israfla müşteriler ile buluşması sağlanarak da gıda israfı azaltılıyor. Bu kapsamda 2023 yılında 150 çiftçiye 40 saat eğitim verildi.
Uğur Demirel: Geleceğe daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için kararlılıkla çalışıyoruz
ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, sürdürülebilir başarıyı finansal performansın yanı sıra çevresel, sosyal ve yönetişim odaklı performansla birlikte tanımladıklarını belirterek şunları söyledi: “Her adımımızı geleceği düşünerek atıyoruz. İsrafsız şirket iş modelimize sıkı sıkıya bağlı kalarak tüm mağaza ve depolarımızda enerji verimliliğini artırmak ve çevresel etkilerimizi minimize etmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşterilerimize en kaliteli ve güvenilir ürünleri en uygun fiyatlarla sunarken, dijital dönüşüm yatırımlarımızla verimliliğimizi artırıyoruz. Sürdürülebilirlik, iş modelimizin kalbinde yer alıyor ve geleceğe daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için kararlılıkla çalışıyoruz. Türkiye ekonomisine uzun vadeli değer katmak ve her anlamda sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmak için azimle çalışmaya devam edeceğiz.”
ŞOK Marketler 2023 Yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu detaylı incelemek için tıklayın
ŞOK Marketler Tic. A.Ş. Hakkında:
1995 yılında kurulan ŞOK Marketler Ticaret A.Ş., 2011 yılında bin 200 mağaza ile faaliyet gösterirken 31 Mart 2024 itibarıyla Türkiye’nin 81 ilinde 10 bin 789 mağazası, 47 bine yaklaşan çalışanı, özgün iş modeli, modern perakendeciliğin gereklerine uygun dijital altyapısı, güçlü ve dinamik insan kaynağı ile müşterilerine hizmet vermektedir. 2016 itibarıyla mağaza konseptini tamamen yenileyen ŞOK Marketler, tüketicilerin temel ihtiyaçlarının tamamına yakınını, bilinen markalı ürünlerle ve uygun fiyatlarla, evlerinin yakınındaki mağazalarında müşterilerine sunmaktadır. Ayrıca, farklı nedenlerle ekonominin dışına çıkmak durumunda kalan Mis, Piyale, Mintax, Amigo, Evin gibi köklü ve bilinirliği yüksek, kaliteli ve uygun fiyatlı, tarihi geçmişi olan özgün markalarını ekonomiye kazandırarak Türkiye’nin bu değerli markalarını müşterilerine piyasanın tanınmış markalı ürünleriyle bir arada sunmaktadır. ŞOK Marketler, mağazalarına giren her bir müşterinin rahat, kaliteli ve hesaplı alışveriş deneyiminden memnun olarak ayrılmasını sağlamak vizyonuyla faaliyetlerini sürdürmektedir. Mayıs 2018’de halka arz edilen Şirket’in hisseleri SOKM koduyla Borsa İstanbul’da işlem görmektedir.
www.ekonomigundemi.com.tr