Çin’in Shanghai kentinde devam eden 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı (CIIE) kapsamında yeni ürün, yeni teknoloji ve yeni hizmetler alanlarında toplam 442 lansman yapıldı. Daha önceki 5 fuarda yaklaşık 2 bin lansman gerçekleştirilmişti.
Çin’in Shanghai kentinde devam eden 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı (CIIE) kapsamında yeni ürün, yeni teknoloji ve yeni hizmetler alanlarında toplam 442 lansman yapıldı. Daha önceki 5 fuarda yaklaşık 2 bin lansman gerçekleştirilmişti.
Dünyada ithalat temalı ilk ulusal düzeydeki fuar olarak Çin Uluslararası İthalat Fuarı Çin ve diğer ülkelerin yeni büyüme potansiyellerini geliştirmesi için nitelikli bir platform sunuyor.
Çin’in uzun geçmişine bakıldığında Çinlilerin öteden beri yenilik yaratmayı sevdiği görülür. Kadim İpek Yolu’yla getirilen yiyecekler Çin mutfağının çok yönlü gelişmesine imkân sağlarken yine İpek Yolu’yla getirilen mücevher ve çalgılar Çin halkının yaşamına zenginlik kattı.
Çin, 400 milyonu orta sınıf olmak üzere 1 milyar 400 milyonluk nüfusa sahip. Bu, dünya çapında yeni teknolojiler ve yeni ürünler için devasa bir test alanı ve lansman alanı sunuyor.
Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda sergilenen ürünler Çinli tüketicilerin taleplerini karşılama konusunda oldukça başarılı. Özellikle otomobil, tıp ve ilaç gibi tüketim alanları çok uluslu işletmelerin yatırımları için çok geniş bir imkan sağladı.
Bunun yanı sıra, Çin’de uygulanan inovasyon güdümlü kalkınma stratejisinin başarısı, yabancı girişimcilerin yeniliği için geniş platform sunuyor. Son yıllarda, Çin’in küresel inovasyon endeksi listesindeki yeri hızla yükseliyor. Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü tarafından eylülde yayınlanan rapora göre, Çin'in bu yılki listede 12. sırada yer aldı. Çin böylece ilk 30 sıraya giren ülkeler arasındaki tek orta gelirli ekonomi oldu. Çin’in yüksek nitelikli kalkınmasının yarattığı çekicilik sayesinde, birçok işletme Ar-Ge merkezlerini Çin’de açtı.
CIIE kapsamında düzenlenen 6. Hongqiao Uluslararası Ekonomi Forumu’nda yayınlanan Dünyanın Açıklığı 2023 Raporu’nda, geçen sene dünyanın açıklık endeksinin 2008 yılından itibaren başlayan düşüş eğilimini sürdürerek, bir önce yıla göre yüzde 0,4 düşüşle 0,7542 olarak kaydedildiği bildirildi. Raporda ayrıca, Çin’in açıklık endeksinin ise 2008-2022 yılları arasında 0,6789’dan 0,7517’ye yükseldiği belirlendi.
Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na katılan ABD Dow Şirketi’nden bir yönetici, her 18 ayda Çin’deki fabrikalarında yeni bir üretim hattı açtıklarını, bunun Çin’e güvenlerinin bir göstergesi olduğunu belirtti.
CIIE’de yabancı katılımcıların kazandıkları sadece siparişler, pazarlar ve fikirler değil, aynı zamanda Çin tarzı modernleşmenin getirdiği sınırsız fırsatlardır.
SANAYİ HABER AJANSI
www.ekonomigundemi.com.tr