Tasarım pasta ve çikolata şefleri ile pastanelere yönelik pazar yeri olarak konumlanan Pastacıdan, fonbulucu platformunda ikinci yatırım turunu başlattı.
Pastacıdan, fonbulucu platformunda yatırımcılarla buluştu. Sürdürülebilirlik ilkesiyle üretim yapan şeflerin desteğiyle, faaliyetlerini sağlıklı beslenme pazarının barındırdığı potansiyelin bilinciyle kurgulayan Pastacıdan, büyüme hızını artırmak üzere çıktığı yatırım turunda şirket patlarının yüzde 16’sının arzıyla 4 milyon TL kaynak sağlamayı hedefliyor.
Yatırım turunun başlama tarihi olan 3 Ekim Salı günü saat 10.00 itibari ile 20 iş günü içerisinde EFT veya kredi kartı ile yatırım yapan yatırımcılarınayüzde 25 fazladan pay vereceğini duyuran şirket, ayrıca 2023 yılı sonuna kadar Pastacıdan uygulamasından bin TL ve üzerinde sipariş veren yatırımcılara 100 TL değerinde hediye çeki taahhüdü veriyor.
Microsoft’tan 25 bin dolar ödül aldı
Geçtiğimiz yıl yine fonbulucu üzerinden tohum yatırım turunda yüzde 8 pay arzı ile hedeflediği tutarın yüzde 20’si üzerinde yatırımcı talebi alan Pastacıdan, ilk turun ardından ürün uygulama mağazalarında testlerini tamamlayarak organik sipariş almaya başlamıştı. Turu sonrası İTÜ Çekirdek Ön Kuluçka girişimleri arasına girmeye hak kazanan girişim, Eğitim Sonu Jürisi'ni başarılı bir şekilde tamamlayarak 2023 Big Bang sürecini başlatmıştı. Şirket, 25 Nisan 2023 tarihinde Microsoft For Startups Founders Hub'a da kabul almış, Microsoft’tan 25 bin dolar değerinde kullanım ödülüne layık görülmüştü.
Virtual kitchen ve private label modellerini hayata geçirecek
Yatırım turu sonrasındaki planlamaları hakkında konuşan Pastacıdan Kurucusu ve Genel Müdürü A. Çiğdem Gülgen Engin, “Fon aktarımının ardından gerek üründe planlanan iyileştirmeler gerek pazarlama çalışmaları ve marka iş birlikleri gerekse de sahada artırılan B2B çalışmalarının artışıyla 500 bandındaki sipariş adetlerimizi 3 bine taşımayı planlamaktayız. Aylık ciro artış ortalamamızın yüzde 11'lere ulaştığı bu noktada bu sipariş adetleri bizim için oldukça ulaşılabilir durumda. Bu kapsamda, her yıl, bir önceki yılın üç katı büyümeyi minimum hedef olarak koyduk. 2023 iş planlarımız arasında Private Label (PL) ürün çalışmalarına ağırlık vermek de yer alıyor. Bu şekilde hem marka bilinirliğimizi artıracak hem de operasyon ve pazarlama gücümüzü kullanarak yeni bir iş modelini ürünümüze entegre edeceğiz. 2025 yılı ikinci çeyreği itibariyle ise yurt dışı pazarlarına hızlı girişi sağlayabilmek için virtual kitchen ve PL modellerini hayata geçirmiş olacağız. Halihazırda sektörün önde gelen pazar yerlerinin ilgi alanına girmiş durumdayız. 8 ila 10 yıl içinde dikeyde ayrışan pazar yeri konumumuzun avantajını kullanarak merge ya da exit hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.
EKONOMİ GÜNDEMİ