Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Mısır turizm destinasyonlarının tanıtımı ile Mısır ve Türk turizm paydaşları arasında iş birliklerinin geliştirilmesine yönelik etkinlik düzenledi. Mısır Destinasyon Tanıtım Toplantısı’nda konuşan TÜRSAB Genel Başkan Yardımcısı Davut Günaydın, yapılan anlaşmalar ve görüşmeler ile Türkiye ve Mısır arasındaki turizmi 4 aydan 12 aya çıkarmayı hedeflediklerini aktardı.
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Mısır ve Türk turizm paydaşlarını İstanbul’da bir araya getirdi. TÜRSAB Genel Merkezi’nde düzenlenen Mısır Destinasyon Tanıtım ve B2B etkinliğine Mısır Ankara Büyükelçisi Amr Elhamamy, TÜRSAB Genel Başkan Yardımcısı Davut Günaydın, Mısır Turizm Otoritesi CEO’su Amr El Kady, başkan yardımcıları, Türkiye ve Mısır’dan seyahat acentaları temsilcileri ve çok sayıda tur operatörleri katıldı.
Etkinlikte; Türkiye’deki turizmcilerin farklı ülkelerdeki turizm işletmecileriyle bir araya geldiği, şirketlerin ürünlerini ve imkanlarını birbirlerine sunma, tanıtma ve sonucunda iş birliği yapma imkanı bulduğu B2B görüşme etkinlikleri gerçekleştirildi. Her iki ülkeden seyahat ve turizm acentelerinin bir araya geldiği ve ürünlerini tanıttığı toplantıda Türkiye ve Mısır arasındaki turizm faaliyetleri ve hedefleri konuşuldu. Son yıllarda yükselişte olan Mısır’daki turizm destinasyonlarıyla ilgili Mısır Turizm Otoritesi CEO’su Amr El Kady de bir sunum gerçekleştirildi.
Toplantının açılış konuşmasını TÜRSAB Genel Başkan Yardımcısı Davut Günaydın yaptı. Günaydın, Türkiye ve Mısır’dan katılımcı acente sahipleriyle görüşmeler yapılacağını ve görüşmeler sonucunda geniş kapsamlı bir rapor hazırlanacağını ifade etti.
Günaydın: Mısırlı turistleri 12 ay boyunca Türkiye'ye getireceğiz
TÜRSAB Genel Başkan Yardımcısı Davut Günaydın, yapılan anlaşmalar ve görüşmeler ile Türkiye ve Mısır arasındaki turizmi 4 aydan 12 aya çıkarmayı hedeflediklerini aktardı. Davut yapılan toplantıya ilişkin şunları aktardı: “Türkiye'den daha fazla turist göndermek için ve Mısır'dan Türkiye'ye daha fazla turist getirmek için çok güzel görüşmeler yaptık. Ülkemize gelen Mısırlı turistler genelde İstanbul, Antalya, Bodrum bölgesine gelmekle birlikte bir sonraki destinasyonu Kapadokya ve Karadeniz olması için karar verdik ve bu iki bölgenin tanıtımı ile birlikte de inşallah Karadeniz bölgesinde turizmi 12'ye yayma hedefine de bu şekilde de bir katkı sağlamış olacağız. Mısırlı turistleri 12 ay boyunca Türkiye'ye getireceğiz.”
Elhamamy: Aramızdaki yemek, müzik ve eğlence konusundaki benzerlikler büyüleyici
Türkiye ve Mısır arasındaki turizmin gelişmesini çok önemsediğini aktaran Mısır Ankara Büyükelçisi Amr Elhamamy ise “Türk vatandaşları için vize işlemlerinin rahatlatılması ile Mısır'a gelen Türk turistler neredeyse üçe katladı. İki ülke arasındaki turizmi geliştirmek benim için her zaman öncelik olmuştur. Türkiye tarihi sebepler dışında da iki ülke arasındaki ilişkiler için çok önemli. Yaşama şekli ve gelenekler olarak aramızda güçlü bağlar olduğunu fark etmemiz çok yakındır. Ben buraya gelmeden önce ne kadar yakın olduğumuzu bilmiyordum. Aramızdaki yemek, müzik ve eğlence konusundaki benzerlikler büyüleyici” dedi.
Kady: Uluslararası gezginler için kombine paketler tasarlayacağız
Mısır Turizm Otoritesi CEO’su Amr El Kady de “Türkiye ve Mısır çok yakın ve çok uzun bir geçmişimiz var. Aslında pek çok sektörde, sanayide, ticarette ve yatırımda birlikte çalışıyoruz. Turizm de aslında Mısır ile Türkiye'nin birlikte çalışabileceği alanlardan biri. Ve diğer seyahat acentesi meslektaşlarımızla tam olarak tartıştığımız şey bu. Çin, Japonya, Kore'den, Amerika Birleşik Devletleri'nden sadece Türkiye'yi ya da sadece Mısır'ı değil, Türkiye ve Mısır'ı birlikte ziyaret edecek uluslararası gezginler için kombine paketler tasarlayacağız. Bu programlar bir taraftan her iki ülkenin çıkarına olacak, diğer taraftan Mısır'a Türk turizmini kolaylaştırmak ve tanıtmak ve Mısır'dan da Türkiye'ye turizmi kolaylaştırmak ve teşvik etmek için olacak. Bu her iki ülke ilişkilerini daha güçlü hale getirecek ve elbette iki ülke için en iyisi olacak” dedi.
“Sürdürülebilirlik kültürünü eğitmek ve teşvik etmek için çalışıyoruz”
Sürdürülebilir turizm için yaptığı çalışmalardan da bahseden El Kady, “Tüm dünya sürdürülebilirlik için çalıştığından, Mısır turizm otoritesinin yanı sıra Turizm ve Antikalar Bakanlığı da ilk önce kurumlar arasında sürdürülebilirlik kültürünü eğitmek ve teşvik etmek için çalışıyorlar. Oteller, restoranlar, dalış merkezleri, seyahat acenteleri ve şirketler, kültür ve sürdürülebilirliğin önemini yaymak için çalışıyoruz. Bir numaralı konu olan sürdürülebilirliğin teşvik edilmesi için özellikle konaklama sektöründe çok güçlü düzenlemeler üzerinde çalışıyoruz. Mısır genelindeki otellerin her birinin artık turizm faaliyetleri bakanlık tarafından dalış merkezlerinden ‘Yeşil Yıldız’ sertifikası dediğimiz şeyi alması ve sadece sahip olduğumuz elektriğin yerine alternatif enerji kullanımı açısından politikalarının sistem istikrarına sahip olması ve uyarlaması gerekiyor. Rüzgar ve güneş enerjisi, su geri dönüşümü, atık geri dönüşümü, plastik ve otel kullanımını en aza indirgemek ve oteli daha çevreci, daha sürdürülebilir kılan her türlü sürdürülebilirliğin yanı sıra, yerel halkın otelcilik veya gezgin turizmi işiyle de ilgilenmesini sağlar” diye konuştu.
“Uluslararası alanda çok iyi bir itibar kazandık”
Son zamanlarda oldukça popülerleşen, Türkiye ve dünyadan turist girişi oranı artan Mısır’da bu büyümede etkili olan faktörlerin neler olduğunu da aktaran El Kady, şöyle devam etti: “Mısır aslında pandemiden üç ay sonra kutsal olarak yeniden açılan ilk duraklardan biriydi ve bu da Mısır'daki sağlık ölçümü sayesinde oldu. Bu yüzden uluslararası alanda çok iyi bir itibar kazandık. Destinasyonlarda hijyen ve Kovid virüsüne karşı güvenlik açısından Mısır'ı tanıtmak için tur operatörleri, havayolları, otel zincirleri ve her ülkedeki bakanlıklar ve turizm otoriteleri gibi diğer paydaşlarla güçlü ilişkiler kurmaya dayalı yeni bir strateji üzerinde çalıştık, bu yüzden bunu kuruyoruz. Yeni kriterlerle Mısır otellerindeki hizmet kalitesi için yeni ölçümler yaptık ve bunlar aslında son üç yılda gelişti, böylece iyi bir itibar kazandık. İyi tanıtım, iyi reklam kampanyaları ve iyi pazarlama stratejileri yaptık. Paydaşlarımızla iş ilişkileri kurduk. Mısır'daki istikrar, Mısır'daki güvenlik, Mısır'ın güzel havası, plajları ve elbette çok farklı bir tarihi durak olarak Mısır'ın bir bütün olarak itibarı etkili oldu. Tüm bunlar sayıların pandemiden sonra her yıl yüzde 27 gibi artmasına neden oldu ve bu da gelecek konusunda bizi çok iddialı kılıyor.”
SANAYİ HABER AJANSI
www.ekonomigundemi.com.tr