Dünyanın birçok noktasında halen karayolu, demiryolu ve elektrik eksikliği mevcut. Gelişmişlik düzeyi arasındaki büyük mesafenin kapatılması zorlu bir mesele olmaya devam ediyor.
Dünyanın birçok noktasında halen karayolu, demiryolu ve elektrik eksikliği mevcut. Gelişmişlik düzeyi arasındaki büyük mesafenin kapatılması zorlu bir mesele olmaya devam ediyor.
Bağlanırlık gerçekleştirilerek, dünyayı dengeli bir kalkınma yoluna sokmak için ne yapılması gerekir?
Cumhurbaşkanı Xi Jinping, 26 Nisan 2019’da düzenlenen 2. Kuşak ve Yol Uluslararası İş Birliği Forumu’nun açılış töreninde, söz konusu soruya yanıt verdi. Xi şunları söyledi:
“Yüksek nitelikli, sürdürülebilir, risklere dayanıklı, fiyatı makul ve kapsayıcı altyapı tesislerinin inşa edilmesi, bütün ülkelerin kendi kaynak avantajlarından faydalanarak, küresel tedarik zinciri, endüstri zinciri ve değer zincirine daha iyi bir şekilde katılması için faydalıdır.”
Kuşak ve Yol girişiminin ortaya konulmasından bu yana geçen on sene boyunca, altyapı bağlanırlığı, bir plandan gerçeğe dönüşüyor.
Çin, 104 ülkeyle hava taşımacılığı anlaşmasını imzaladı ve 57 ülkeyle direkt uçak seferi başlattı. Bunun yanı sıra Kuşak ve Yol kapsamında açılan deniz rotaları 43 ülkenin 117 limanına ulaşmış durumda.
Shanghai İş Birliği Örgütü eski Genel Sekreteri Raşid Alimov, “Kuşak ve Yol inşasıyla gerçekleştirilen ulaşım bağlanırlığı, Orta Asya bölgesinde yaşayan 70 milyon nüfusun yaşam seviyesini yükseltti.” dedi.
EKONOMİ GÜNDEMİ