İmamoğlu: “Metro sınavından geçemeyen bir belediye başkanı sınıfta kalır”

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ekrem İmamoğlu, Yenidoğan- Söğütlüçeşme metro hattının ilk etabının yapım çalışmalarını düzenlenen törenle başlattı.

İmamoğlu: “Metro sınavından geçemeyen bir belediye başkanı sınıfta kalır”
Yayınlama: 10.03.2024
14
A+
A-

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ekrem İmamoğlu, şantiye alanında vatandaşlara seslenerek,  “Bu işi birlikte yapıyoruz duygusu bu milletin aklına, zihnine girdiği sürece, hiç kimse bu ülkede ve bu şehirde, artık tek kişilik kahramanı oynayamayacak. Milletçe başarıyoruz duygusunu büyütecek. Bu öyle olduğu sürece demokrasinin temelleri daha sağlam olur” dedi.

 

İmamoğlu, Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek metro hattı ile ilgili açıklamalarına şöyle devam etti:

“Ve hattın büyüklüğünü, güzergahını İmes'ten Söğütlüçeşme'ye kadar uzatarak, bir bütün olarak yeniden projelendirdik. Ve ön etütlerini tamamladık ve Anadolu'nun en güçlü metro hatlarından birisini ürettik. Projelerin belli bir boyuta gelmesiyle, bu yılın Ocak ayında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na başvurarak, fizibilite onayını bile aldık. Hattın tümünün yapımına başlanması için, projeleri 6 ay içerisinde tamamlayacağız. Ve onay sürecinin sonuçlanmasını sağlamak için, çalışmalara başlayacağız. Bugün itibariyle, Yenidoğan-Sancaktepe-Finanskent-Söğütlüçeşme metro hattının ilk etabı olan bu hattı, böyle bütünlükçü bir seviyeye taşıdığımız ve yolun sonunu ucunu gördüğümüz için, Yenidoğan-Emek arası ilk kesiminde bir yandan işimize devam edelim kararı aldık.”

“Metro sınavından geçemeyen bir belediye başkanı sınıfta kalır”

İmamoğlu, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak, sınavlarımızın en zoru, hatta büyükşehir belediyesinin sınavlarının en zoru, metro sınavıdır” ifadelerini kullanarak, “Çünkü metro sınavı, çok fonksiyonel düşünülmesi gereken, çok aşamalı bir biçimde zaman-finans planlaması gereken meşakkatli bir iştir. Metro sınavından geçemeyen bir belediye başkanı, diğer bütün derslerden geçse bile sınıfta kalır. Çünkü metro ve raylı sistemler, İstanbul'un ulaşım sorunlarının en temel, en acil çözümüdür. Eğer yeterince verimli ve hızlı bir biçimde metro yapamıyorsanız, İstanbul'u yönetirken çok büyük bir yanlış yapıyorsunuz demektir” şeklinde konuştu.

 “5 yılda 65 kilometre metro yaptık diye, tabii ki durup oturmayacağız” diyen İmamoğlu, konuşmasını şu sözlerle noktaladı:

Çalışmalar tamamladığında; Sancaktepe, Çekmeköy, Ümraniye, Ataşehir ve Kadıköy ilçeleri, tek bir metro hattı İle birbirine bağlanacak. Böylece, Sancaktepe'den birçok ilçeye hızlı, konforlu ve çevre dostu ulaşım imkanı sağlanacak. Yapımına başlanan 6,7 kilometre uzunluğundaki Yenidoğan-Emek hattında 5 istasyon olacak. Sancaktepe ve Çekmeköy ilçelerinden geçecek söz konusu hat, M5 Çekmeköy-Sancaktepe metro hattı ile entegre olacak. Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye, Ataşehir, Sancaktepe ve Çekmeköy’den geçecek Yenidoğan-Söğütlüçeşme hattı tam olarak tamamlandığında ise, istasyon sayısı 15’e, hat uzunluğu da 24,7 kilometreye çıkacak. Hat, Söğütlüçeşme İstasyonu’nda Marmaray, metrobüs, Büyük İstanbul Tüneli (İncirli-Söğütlüçeşme metro hattı) Üsküdar-Kadıköy-Maltepe tramvay hattı ile; Şehir Hastanesi İstasyonu’nda yine Üsküdar-Kadıköy-Maltepe tramvay hattı ile; Göztepe İstasyonu’nda M4 Kadıköy-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı ile; Finanskent İstasyonu’nde M12 Ümraniye- Ataşehir-Göztepe metro hattı ile; İmes İstasyonu’nda M8 Dudullu-Bostancı metro hattı ile; Sarıgazi İstasyonu’nda da M5 Çekmeköy-Sancaktepe metro hattı ile entegre olacak.”

 


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.