İmamoğlu: Bu koltuklar, millete ait koltuklardır

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nda çalışan emekçilerle bir araya gelerek, TBM cihazının ilerlemesine tanıklık etti.

İmamoğlu: Bu koltuklar, millete ait koltuklardır
Yayınlama: 23.08.2024
2
A+
A-

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nda çalışan emekçilerle birlikte, “1. Etap TBM (Tünel Delme Makinası) İlerlemesi”ne tanıklık etti.

Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nın İstanbul’un batısı için önemli bir hat olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, “İstanbul’un uzun yıllardır ihmal edilen Avrupa yakasının en batısı olan bölgesiyle bağlantısını ilk kez kuracak olan bu hattın her anı, bizi çok mutlu ediyor ve umutlandırıyor. Zira benim de evimin, yurdumun, hayatımın geçtiği bu bölgenin metro hikayesi, neredeyse 22-23 yıllık bir hikaye. İlk konuşulan Beylikdüzü-İncirli hattıydı. Fakat hiç bu konuda adım atılamadı. Bu bölgede 3,5 milyona yakın insanımızın birebir kullanımıyla, İstanbul'un bütün ağlarıyla buluşmasını sağlayacak olan bu ilk hat, Mahmutbey- Bahçeşehir-Esenyurt hattı, hem ilçeleri birbirine bağlayacak hem 11 istasyondan oluşacak, 18,5 kilometrelik bir hat. Böylesi bir hattın o bölgeye katacağı çok farklı değerler olacak” dedi.

“Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metrosunun bizden önceki dönemi, üzülerek ifade edeyim ki, sürdürülemez ve adım atılamaz bir durumdaydı” diyen İmamoğlu, “Zira, 2017 yılında ihale edilen bu yerde, biz göreve geldiğimizde, bir şantiye dahi kurulmamış, hiçbir adım atılmamıştı. Çünkü, bir ödenek tariflemediğiniz zaman, yüklenicinin de gelip oraya şantiye kurmasının bir anlamı kalmaz. Öylesi bir anda biz burayı devraldık. Büyük zorluklarla süreci başlatma gayretinde olduk. 2019’da devraldığımızda, 2 yıl süredir şantiyesi bile kurulmamış olan burada hem finans kaynağını oluşturma hem de bu metro hattının birtakım proje revizyonlarını yaparak, teknik ekibimiz, müşavir firma yüklenicimiz hep birlikte, el ele vererek bu revizyonlarla beraber çok önemli bir hazırlık aşaması geçirdi ve 2020’nin sonunda, 2021’in başında ilk finansmanı sağladığımız bu hatta çalışmalarımızı başlattık” bilgilerini paylaştı.

Birinci etabın ilerlemesinin yüzde 45 seviyelerine geldiğini aktaran İmamoğlu, “Bugün Hat 1’de çalışan TBM, Bölge Parkı İstasyonu’na varmış durumda. Mahmutbey yönünde geçiş yapacak. Yani Hastane tarafından Mahmutbey yönüne geçiş yaparak, yerin altından yolculuğuna devam edecek. Bu solucanlara bayılıyorum. Yerin altında büyük iş görüyorlar ve tünel açımında önemli bir teknoloji harikası. Hat 2’de çalışan TBM'nin 5 Eylül 2024 tarihine kadar Bölge Parkı’na varması planlanıyor” dedi.

“20. yüzyılın başında nasıl ki demir yolları bir milli meseleyse, bugün de metro ve raylı sistemlerde öyle” diyen İmamoğlu, şunları söyledi:

“Bu konu, siyasi meselelere alet edilebilecek bir mesele değildir. Bu konunun dünü, bugünü, yarını iyi planlanarak hareket edilmelidir. Bugün biz varız. Dün başkaları vardı. Yarın da başkaları olabilir bu koltuklarda. Bu koltuklar, millete ait koltuklardır. Alınacak veya alınmayacak bütün kararların, milletimizin yaşamına olan pozitif ya da negatif etkisi hesap edilmelidir. Onun için günlük siyasi çıkarlara, menfaatlere alet edilmemesi şarttır.”


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.