Resmi Gazete’de yayımlanan 2024 Yılı Yatırım Programı’nın kabulü ve uygulanmasına dair Cumhurbaşkanı kararına göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesinden Halkapınar-Otogar Metro hattının yapımına bu yıl da 3 bin TL ayrıldı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Bakanlığı göreve çağırdı.
Resmi Gazete’de yayımlanan 2024 Yılı Yatırım Programı'nın kabulü ve uygulanmasına dair Cumhurbaşkanı kararına göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesinden Halkapınar-Otogar Metro hattının yapımına bu yıl da 3 bin TL ayrıldı.
Bakanlığı göreve çağıran ve konunun takipçisi olacaklarını ifade eden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Hükümet yine de Otogar Metrosu’nu yapmamakta ısrarlıysa bize bıraksın. Narlıdere metrosunu nasıl yaptıysak, Çiğli tramvayını nasıl yaptıysak Otogar metrosunu da yaparız. O metro Buca’ya gelecek deyip kararlılıkla yürüdüğümüz gibi Otogar’a metro yapmayı da biliriz” diye konuştu.
2024 Yılı Yatırım Programı'nın kabulü ve uygulanmasına dair Cumhurbaşkanı kararına göre Halkapınar-Otogar Metrosu için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçesinden 3 bin TL kaynak ayrıldı. Böylece 10 yıldır bir şey yapılmayan hattın yapımına yönelik 11’inci yılda da adım atılmayacağı ortaya çıktı.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer sadece son 5 yılda yatırım maliyeti 40 milyar lirayı aşan raylı sistem projelerinin yapımını yürüttüklerini belirterek “5 senede İzmir’de Narlıdere metrosunu ve Çiğli tramvayını bitirdik, Buca metrosunun inşaatına başladık. Şu anda proje ve ihale aşamasında da 3 projemiz var, Karabağlar-Gaziemir metrosu, Örnekköy tramvayı ve Kemalpaşa metrosu. Hükümet’in ise tek bir sorumluluğu vardı, Halkapınar-Otogar metrosunu yapmak” diye konuştu.
Konuyla ilgili düşüncelerini dile getiren Başkan Tunç Soyer şunları kaydetti:
“İzmir’de göreve başladığımız günden itibaren raylı sistem atağı başlattık. 7,2 km’lik Narlıdere metrosunu yüzde 12 seviyelerinden devraldık. Pandemiye, ekonomik krize, depreme rağmen 287 milyon euro yatırım yaptık ve şubatta açılışını yapıyoruz. Diğer yandan 3 sene önce Çiğli tramvayının yapımına başladık. 11 km’den oluşan bu tramvay hattımızda deneme seferlerine başladık, çok yakında açıyoruz. Yani 183 milyon euroluk bu büyük yatırımı, kendi dönemimizde başlayıp kendi dönemimizde bitirmiş olduk. Buca metrosu göreve geldiğimizde bir hayal gibi gözüküyordu. 13,5 km uzunluğunda, 11 istasyondan oluşan devasa bir yatırım. Kamu bankalarından hiçbir destek yok, bir yandan ülkemizin ekonomisi gittikçe kötüye gidiyor. Çalıştık, uğraştık, tüm imkanlarımızı seferber ettik. Tüm yurtdışı ilişkilerimizi ve kurumsal güvenilirliğimizi kullanarak 490 milyon euro yurtdışı finansmanı bulduk ve alık. Şubat 2022’de temelimizi attık, bu ay tünel kazmaya başladık. Mart ayına kadar TBM dediğimiz tünel kazıcı sayımız dörde çıkacak. İlk etabı Haziran 2026’da açacağız. Buca Metrosu 765 milyon euro maliyetiyle İzmir tarihinin en büyük yatırımı. İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak Bakanlığımızın yapmayı taahhüt ettiği projeye hayata geçirmesini bekliyor ve konunun takipçisi olacağımızın bilinmesini istiyorum.”
www.ekonomigundemi.com.tr