Feast, 2024’ün ilk yarısında yüzde 150 büyüdü

Son beş yılda büyük bir başarı ivmesi yakalayan ve farklı alanlarda yaptığı yatırımlarla büyümesini sürdüren E. Özgörkey Grup’un dondurulmuş gıda markası Feast, 2024 yılının ilk yarısına ait sonuçlarını açıkladı.

Feast, 2024’ün ilk yarısında yüzde 150 büyüdü
Yayınlama: 14.08.2024
1
A+
A-

Yenilikçi ürünleri ve çevreci üretim yaklaşımıyla hem yerel hem de uluslararası alanda öncü bir konumda bulunan Feast, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 150 büyüme gösterdi. Pandemi sonrası dönemde dondurulmuş gıdaların artan talebiyle birlikte hem yurt içi hem de yurt dışında satışlarını artıran Feast, 2024 yılına da hızlı bir giriş yaptı. Yurt içi satış hacmini yüzde 65 büyüten şirket, ihracat hacmini de geçen yılın aynı dönemine göre %80’in üzerinde artırdı. Artan ihracat rakamları dikkat çeken ve sürdürülebilir başarıları ile dondurulmuş gıda sektörüne yön veren Feast, özellikle Ar-Ge ve inovasyona yaptığı çalışmalara da ağırlık vererek 2024’ün ilk yarısını başarılarla tamamladı. 

Yenilikçi ürünlerle satış rakamları düzenli olarak artıyor

Yenilikçi ürünleri ile tüketicilerin artan dondurulmuş gıda taleplerini karşılamak üzere çalışmalarına ağırlık veren Feast, perakende, ev dışı tüketim ve patisserie kategorilerindeki ürünlerinin satışlarını daha da artırmayı hedefliyor. Yenilikçi ve öncü ürünleriyle dikkat çeken şirket, yurt içi satışlarında 2024 yılı ilk yarısında yüzde 150 büyürken, aynı dönemde 70’in üzerinde ülkeye yapılan ihracat cirosunu ise yüzde 100’ün üzerinde artırdı. İzmir’de bulunan modern entegre dondurulmuş gıda tesislerinde yılda 100 bin ton üretim kapasitesi ile çalışan Feast, hem yerel hem de uluslararası pazarlarda ürünlerini tüketicileri ile buluşturmaya devam ediyor. 

Sürdürülebilirlik yatırımlarına ağırlık veriliyor

Sürdürülebilir bir gelecek ve yeşil bir dünya için doğal kaynakları koruma, enerji verimliliği ve karbon ayak izinin azaltılması gibi önemli konularda birçok proje yürüten Feast, çevreye verilen zararı en aza indirmek ve sıfır karbon hedefine ulaşmak için sürekli olarak yenilikçi çözümler üretmeyi sürdürüyor. 2022’de yaptığı yatırımla kendi Güneş Enerji Santrali’ni (GES) kuran ve 2023 mayıs ayı itibariyle yüzde 100 kapasiteyle kullanımına başlayan şirket toplam sayısı 16 bin 95’e ulaşan ve 55 bin metrekarelik çatı alanını kaplayan paneller ile 1 yılda yaklaşık 11 milyon 500 bin kWh/yıl enerji üretme hedefini ilk yılda başarıyla tamamladı. Şirket, doğaya uyumlu, sürdürülebilir ve düşük karbon salınımlı GES yatırımı projesi ile toplam enerji ihtiyacının 1/3’ünü karşılamanın yanında yılda 4.979 ton (0,433 kgCO2 /kWh) karbon salınımının da önüne geçiyor. Feast Gıda Satış ve Pazarlama Direktörü Ali Kemal Kapıcıoğlu, şirketin yükselen ivmesinde ve başarılarında sürdürülebilirlik alanında yaptıkları çalışmaların büyük katkısı olduğunu ve gelecek dönemde de bu yatırımlara hız kesmeden devam edeceklerini söyledi. 

Tüm ürünler için tam izlenebilirlik sunuyor 

Feast'in vizyonu ve devam ettirdiği sürdürülebilir tarım uygulamaları da dondurulmuş gıda sektöründe öne çıkıyor. Toprağı kendi sürecinin en önemli parçası olarak gören Feast, tüm ürünleri için tam izlenebilirlik sunarak tüketicilerle güvenilir bir ilişki kurmayı merkezine koyuyor. Tohumdan çatala hasat ve üretim süreçlerinin tamamını kendi ekipleri kontrolünde gerçekleştiren şirket, izlenebilirliği de sürdürülebilirliğin bir parçası olarak kabul ediyor.

Fuarlardaki başarısı sektördeki lider konumunu güçlendiriyor

Feast, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde yaptığı çalışmalarla tüketicilerine farklı kanallar ile ulaşmaya da devam ediyor. Son olarak Gulfood Dubai 2024 ve Foodex Japan 2024 fuarlarına katılım sağlayarak Ortadoğu'daki ve Asya pazarlarındaki müşteri ağını genişletme şansı bulan Feast, yeni pazarlara açılma stratejisini önümüzdeki dönemde de sürdürecek. Feast,’in önümüzdeki süreçte de yurt dışı pazarlarda varlığını daha da güçlendirmeyi ve yeni pazarlara açılarak lezzetlerini daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedeflediğini söyleyen Feast Gıda Satış ve Pazarlama Direktörü Ali Kemal Kapıcıoğlu, tüketicilere dokunabilecekleri tüm farklı yerlerde var olmayı ana stratejileri olarak belirlediklerini ifade etti. 

Dondurulmuş gıdalar, gıda krizinin önüne geçiyor 

Gıda israfının dünya genelinde ciddi bir sorun olduğunu ve üretilen gıdanın üçte birinin israf edildiğini ifade eden Feast Gıda Satış ve Pazarlama Direktörü Ali Kemal Kapıcıoğlu, bu durumun kaynakların verimli kullanımına engel olduğunu ve çevresel etkiler yarattığını belirtti. Dondurulmuş gıdaların gıda krizinin çözümü özelinde önemli bir rol oynadığını belirten Kapıcıoğlu, “Dondurulmuş gıdalar uzun süre aynı tazelikte muhafaza edilebildiğinden, israfı azaltmada etkili olmaktadır. Ayrıca, dondurulmuş gıdalarda kullanılan IQF (Bireysel Hızlı Dondurma) teknolojisi sayesinde ürünlerin besin değerleri korunarak tüketicilere sağlıklı ve besleyici gıdalar sunulmaktadır” dedi. 


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.