E-ticaret platformlarındaki 6 hata, 600 milyon TL gelir kaybına sebep oluyor

Switas Danışmanlık Şirketi, cirosu 50 milyar TL’yi aşan 100’den fazla e-ticaret markasının web ve mobil platformlarını, 200’den fazla sorudan oluşan UX Audit (Kullanıcı Deneyimi Çalışması) üzerinden analiz etti.

E-ticaret platformlarındaki 6 hata, 600 milyon TL gelir kaybına sebep oluyor
Yayınlama: 03.10.2024
6
A+
A-

Switas Danışmanlık Şirketine göre, analizler, kullanıcı deneyimindeki 6 kritik hatanın, yaklaşık 600 milyon TL’lik gelir kaybına sebep olduğunu ortaya çıkardı.

Özellikle kişiselleştirilmiş ürün önerilerinin eksikliği, yetersiz filtreleme ve sıralama fonksiyonları gibi sorunlar, markaların dijital performansını olumsuz etkileyen başlıca faktörler olarak öne çıkıyor.

Analiz çalışmasına giyim, spor ekipmanları, ev tekstili, ev dekorasyon ürünleri, ev & mutfak gereçleri, kozmetik ve teknoloji ürünleri sektörleri başta olmak üzere farklı sektörlerde e-ticaret faaliyeti gösteren markalar dahil edildi. Kullanıcı deneyiminde yapılan kritik hatalardan kaynaklı gelir kaybının en çok yaşandığı kategoriler ise giyim ve ev & mutfak gereçleri kategorileri olarak belirlendi.

Yapılan UX Audit çalışması hakkında bilgiler veren Switas Kurucu Ortağı İnci Dindar,”Bu çalışma, kullanıcıların alışveriş sürecinde karşılaştıkları temel sorunları tespit etmemize olanak tanıdı. Kişiselleştirilmiş ürün önerilerinin eksikliği, yetersiz filtreleme ve sıralama fonksiyonları gibi sorunlar, markaların dijital performansını olumsuz etkileyen başlıca faktörler arasında yer alıyor.  Yaptığımız A/B testleri sonucunda, e-ticarette uygulanmayan noktaların dönüşüm oranlarında ne kadar düşüşe yol açtığını ortalama olarak tahmin ediyoruz. Bu tahmini oluştururken, sektör ve marka bazında sepet tutarlarını dikkate alarak hesaplamalar yapıyoruz. Elde edilen veriler ışığında, hangi unsurların dönüşüm oranlarını olumsuz etkilediğini belirleyip, bu analizlerle yaklaşım olarak dönüşüm oranı kaybını tahmin edebiliyoruz. Güçlü dijital araçlar ve veriye dayalı analizlerle, kullanıcı yolculuğunu optimize etmek, dönüşüm oranlarını artırmak ve müşteri memnuniyetini üst düzeye çıkarmak mümkün” dedi.

Arabunu Kurucu CEO Serkan Koç ise, “Satış Başarısı (CR) artışı için filtre yapısının arama hacimlerine göre oluşturulması ve ürüne ilişkin filtre değerlerinin tamamının dolu olması çok önemli. Eğer bir ürüne ilişkin filtre değeri girilmemişse, filtreleri kullanan kullanıcı ürüne ulaşamaz ve eğer filtre değeri girilmemiş ürünü almak istiyorsa satış gerçekleşmez. Biz, filtre değerlerinin doluluğunun satış başarısını yüzde 30-40 artırdığını gözlemliyoruz. Ürün başlıkları (title) da bir başka önemli konu. Eğer ürün başlıkları arama hacimleri yüksek anahtar kelimelerden (keyword) oluşmazsa site içi aramada veya Google aramalarında ürünün bulunurluğu azalacaktır. Bu da yine satış başarısını düşüren bir unsurdur. Özellikle pazaryerlerinde ve kendi sitenizde hatalı kategori listelemeleri de yine ürüne ulaşmak isteyen kullanıcıların kategoride ürün aramaları durumunda satış başarısını düşürür.” İfadesini kullandı.

Kritik 6 kullanıcı deneyimi hatası ise şöyle sıralandı:

“Kullanıcılara özel ürün önerisi eksikliği

Sayfa kaydırıldığında filtreleme/sıralama alanına erişilememesi

Kategoriye özel hızlı filtreleme fonksiyonunun eksikliği

Kampanya ve indirim filtreleme/sıralama seçeneklerinin eksikliği

Sepetteki toplam fiyat ve sipariş özeti gösteriminin yetersizliği

Sepetten çıkarılan ürünlere tekrar ulaşılamaması”

 


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.