DEVA Partili Esen: Müfredatın işi tek tip kimlik inşa etmek değildir

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Elif Esen, yüzbinlerce insanın karşı çıktığı Türkiye Maarif Yüzyılı hakkında açıklamalarda bulundu.

DEVA Partili Esen: Müfredatın işi tek tip kimlik inşa etmek değildir
Yayınlama: 09.05.2024
10
A+
A-

DEVA Partili Esen, her yere papatya tarlası gibi üniversite ve bölüm açmanın gençlere ve ülkeye asrın ihaneti olduğunu ifade ederek, ''Şu anda tüm sektörün, ülkenin üretici ekonomisinin en büyük sorunu ara eleman bulamamak, bu yüzden bu ara elemanlara bugün ya ana eleman yada aranan eleman deniyor ve günlük 200 dolara uzak doğudan kaynakçı getirmeye hazırlanıyor bazı sektörler. 5 milyon işsiz insanın olduğu bir ülkede bu kadar büyük soru işareti olur mu!''

2018 tarihli habere dikkat çeken Esen şu değerlendirmede bulundu:

''Milli Eğitim Bakanlığı’nca (MEB), bu yıl merkezi sınavla öğrenci yerleştirilecek 449 Anadolu teknik programında, “çekirdekten mühendis yetiştirilmesi” vizyonu doğrultusunda fen liseleri ayarında müfredat uygulanacak. Bu liselerde, 4 yıl boyunca fen liselerinde olduğu gibi çoğunlukla dil ve anlatım, Türk Dili ve Edebiyatı, matematik, fizik, kimya ve biyoloji ağırlıklı dersler işlenecek. Alanlarına direkt merkezi sınavla yerleştirilecek öğrenciler, 11’inci ve 12’nci sınıf sonunda, yaz aylarında işletmelere giderek sektör deneyimi kazanacak. Haftada üç gün staja gitmeyecek diyor haber. Yani 6 yıl evvel, ara eleman sorununu çözebilecek meslek lisesi mezunlarını Mühendis olarak yetiştirmeye niyet edip staj günlerini kısıp teorik eğitim vermişsiniz! İyi de zaten üniversitelerin teorik bölümlerinden mezun olan sayısız işsiz gençle doluyken ülke, Bu nasıl bir çözüm?''

Esen, ''Müfredatın işi kimlik inşa etmek değildir, kimlik gelişimi ailenin, annenin ve babanın geniş ailenin bir parçası olmalı, ailelerin çocukları ile ilişkisine bariyer çekilmemelidir.'' uyarısında bulundu.

Esen, DEVA Partisi’nin önerilerini ise şöyle sıraladı:

''Zorunlu öğretimin 7 yaşından 16 yaşına kadar ücretsiz erişilebilir, nitelikli, kapsayıcı devam ettiği, özel okullarla yarıştığı, eğitimde çocukların kalıcılığını sağlayacak, eğitim politikalarının sosyal devlet anlayışı ile harmanlandığı, değerler sistemini temsil eden temel bilgilerin evrensel etik değerler temelinde, insan onuruna yaraşır bir hayatı tesis edecek, destekleyecek bilgilerle tasarlandığı, öğrencinin yaş ve sosyoekonomik düzeyine bakılmaksızın ilkokuldan itibaren tüm öğrencilere ücretsiz okul yemeği verildiği, çocukların güvenliğinin ve denetimin sağlanarak mesleki eğitimin istihdam ihtiyacını karşılayacak düzeyde tasarlandığı bir eğitim sistemini öneriyoruz.''


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.