Çin Ulusal İstatistik Bürosu Basın Sözcüsü Liu Aihua, 2023 yılının ilk 11 ayında, Çin’de tüketim mallarının perakende satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,2 artış göstererek 42 trilyon 794 milyar 500 milyon yuan (yaklaşık 6 trilyon 27 milyar dolar) seviyesine ulaştığını açıkladı.
Çin Ulusal İstatistik Bürosu Basın Sözcüsü Liu Aihua, 2023 yılının ilk 11 ayında, Çin'de tüketim mallarının perakende satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,2 artış göstererek 42 trilyon 794 milyar 500 milyon yuan (yaklaşık 6 trilyon 27 milyar dolar) seviyesine ulaştığını açıkladı.
Liu, Çin Devlet Konseyi Basın Ofisi tarafından düzenlenen basın toplantısında, bu dönemde ülkede e-ticaret aracılığıyla yapılan perakende satışların geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 11 oranında artarak 13 trilyon 957 milyar 100 milyon yuana yükseldiğini belirtti. Ayrıca, hizmet sektörünün perakende satışlarının yüzde 19,5 arttığını söyledi.
Liu, Çin ekonomisinin canlanması ve hükümetin tüketimi teşvik eden politikalar uygulaması sonucunda, halkın tüketim harcamalarının büyümeye devam ettiğini sözlerine ekledi.
SANAYİ HABER AJANSI
www.ekonomigundemi.com.tr