Güney Çin Guangdong eyaletinde yer alan Shenzhen-Zhongshan bağlantısı, 30 Haziran Pazar günü saat 15.00’de trafiğe resmen açılacak
Güney Çin Guangdong eyaletinde yer alan Shenzhen-Zhongshan bağlantısı, 30 Haziran Pazar günü saat 15.00’de trafiğe resmen açılacak. Projenin kapsadığı 24 kilometrelik mesafe, Shenzhen Havalimanı’nda başlayıp İnci Nehri’ni aşarak Ma’anshan Adası’na bağlanıyor. Söz konusu mega proje, bir sualtı tünelinden, iki köprü ve iki yapay adacıktan oluşuyor. Proje, dünyanın yapımı en zor deniz aşan yapı grubu olup 10 dünya rekoru birden kırıyor.
Bin 666 metre açıklığa sahip Shenzhen-Zhongshan Köprüsü, dünyanın en büyük açıklığı olan deniz üstündeki kutu kesitli kirişe sahip asma köprüsüdür. Trafiğin akışı denizin 76,5 metre üzerinde olup bu da, köprüyü bir başka dünya rekorunun sahibi yapıyor. Diğer bir rekor da, dünyanın bu 1 milyon tonluk en büyük asma köprüsünün rüzgara karşı mukavemeti. Asma köprü, saniyede 88 metre hızla esen rüzgar ile test edildi.
Öte yandan yapay adalardan biri de Lingdingyang Körfezi’nin yeni bir sembolü olacak. Shenzhen-Zhongshan tüneline gelince; bu yapı da dünyanın deniz altından geçen en uzun ve geniş çelik kabuklu beton tünelidir. Shenzhen-Zhongshan Link adı verilen bağlantının mühendislik tasarım planı çok sayıda gösteri ve incelemeden geçmiş olup en sonunda köprü ve tünel kombinasyonu benimsendi.
Shenzhen-Zhongshan bağlantısından, Shenzhen Belediyesi Ulaşım Dairesi’nin tahminine göre, günde 80 bin aracın geçmesi bekleniyor. Guangdong’un üç serbest ticaret pilot bölgesi, bu bağlantı projesi aracılığıyla birbirine bağlanmış olacak.
www.ekonomigundemi.com.tr