Latin Amerika’nın altyapı projelerindeki ağırlığını artıran Çin, şimdi de Peru’nun Pasifik Okyanusu kıyısında, ülkenin başkenti Lima’nın 60 kilometre kuzeyindeki Chancay kentinde yeni bir liman inşaatına başlıyor. Çinli armatörlük şirketi Cosco tarafından yapılacak olan liman tamamlandığı zaman çağımızın İpek Yolu’nun yeni bir mücevheri olacak.
Latin Amerika’nın altyapı projelerindeki ağırlığını artıran Çin, şimdi de Peru’nun Pasifik Okyanusu kıyısında, ülkenin başkenti Lima’nın 60 kilometre kuzeyindeki Chancay kentinde yeni bir liman inşaatına başlıyor. Çinli armatörlük şirketi Cosco tarafından yapılacak olan liman tamamlandığı zaman çağımızın İpek Yolu’nun yeni bir mücevheri olacak.
Peru’nun küçük şehirlerinden biri olan Chancy, birkaç yıl öncesine değin hayvan ahırlarına ve eski balık işleme fabrikalarına ev sahipliği yapan bir kasaba niteliğindeydi şimdi ise dünyanın en büyük limanlarından birine sahip olacak.
Liman, 18 bin standart konteyner taşıyabilen 400 metreye kadar boyda şileplerin yanaşmasına için 60 metre derinliğinde olacak. XXL olarak tanımlanan bu gemiler, Panama Kanalı’na sığmıyor. Bu nedenle Cosco Shipping Ports, Chancay’da bu limanı inşa etmek için yaklaşık 3,5 milyar dolarlık yatırımı gözden çıkarmış durumda.
Chancay, Çin’in 2013 yılında karada başlattığı ve denizlerde devam eden Kuşak ve Yol Girişimi adlı küresel ticaret stratejisinin bir parçası. Bu çerçevede Çin, dünya pazarlarına erişimini güvenceye almak amacıyla limanların ve terminallerin inşası için ciddi yatırımlar yapıyor. Nitekim Çin devlet girişimleri dünyanın 64 ülkesinde 100 kadar limanda pay sahibi. Aslında ticaretinin yüzde 90 kadarı da ticaret rotaları üzerindeki bu yoğun ağ üzerinden meydana geliyor. Ayrıca dünyanın en büyük on konteyner limanından sekizi de Çin’de yer alıyor.
www.ekonomigundemi.com.tr