Çin-Avrupa yük treni seferlerinin gelişmesi son yıllarda hız kazanırken, hizmet ağı genişlemeye devam etti.
Çin-Avrupa yük treni seferlerinin gelişmesi son yıllarda hız kazanırken, hizmet ağı genişlemeye devam etti.
“Hız kazanan” Çin-Avrupa yük trenleri, Çin'den daha fazla ürünün dünya geneline gitmesine yardımcı olmakla kalmıyor, Asya ve Avrupa'dan da daha fazla ürünün Çinlilerin günlük hayatında yer almasını mümkün kılıyor.
Çin-Avrupa yük treni seferleri, 25 Avrupa ülkesindeki 223 şehre ve 11 Asya ülkesindeki 100'den fazla şehre ulaşıyor. Hizmet ağı, Avrupa ve Asya'nın tamamına yakınını kapsıyor. “İpek Yolu Ekonomik Kuşağı” üzerindeki kilit merkezler olan Urumçi ve Korgas, Çin-Avrupa yük trenlerinin de daha hızlı ilerlemesini destekleyen önemli düğüm noktaları konumunda.
Çin-Avrupa yük trenleri için Urumçi, bir zamanlar yalnızca dinlenme ve yeniden düzenleme için bir aktarma istasyonuydu. Çok az sayıda müşteri, Urumçi'ye yüklerini götürüyordu. Urumçi Uluslararası Kara Limanı'nın tamamlanması, kargo toplama kapasitesinin ve dijital platform hizmet verimliliğinin sürekli iyileştirilmesiyle birlikte, Çin-Avrupa yük trenleri Urumçi'den geçmekle kalmamaya, yükleme ve mal taşıma işlevlerini üstlenmeye başladı.
6 Mart günü Xinjiang'daki ilk tüm yolculuk süresini kapsayan Çin-Avrupa yük treni (Urumçi-Korgas-Almatı) sorunsuz şekilde yola çıktı. Tren, Urumçi Batı İstasyonu ve Almatı'da başlayıp bitmektedir. Korgas'taki transfer, teslimat ve sınır denetimi dâhil tüm süreç 5 dakika içinde tamamlanabiliyor.
Tüm yolculuk 35 saat 24 dakika sürüyor. Bu, sıradan tren yolculuğu süresine kıyasla yüzde 60 daha az.
Xinjiang'daki bir lojistik şirketinin yöneticisi Ding Zhiping, verdiği röportajda, İtalya'ya domates salçası satışının şirketi için önemli bir ihracat kalemi olduğunu söyledi.
Daha önce şirket ağırlıklı olarak Tianjin Limanı'ndan İtalya'ya deniz yoluyla domates salçası gönderiyordu. Bu işlem, 45 ila 60 gün sürüyordu. 2024 yılı itibarıyla nakliye yavaşlarken, sevkiyatı yapılamayan domates salçaları şirketin sermaye akışını da etkiledi.
Xinjiang'ın ilk tam zamanlı treni hizmete girdikten sonra, domates salçasının taşınması için Çin-Avrupa (Orta Asya) trenlerinin kullanılmasına karar verildi. Bu, hem taşıma süresinin 30 ila 35 gün kısalmasını hem de nakliye maliyetinin altıda bir oranında düşmesini sağladı.
Korgas Demiryolu Limanı için Çin-Avrupa trenlerinin gümrükleme hızının sürekli iyileştirilmesi önem taşıyor. Korgas'ta görevli gümrük personeli, geçmişte trenlerin istasyona gece gelmesi durumunda inceleme için önceden randevu alınması gerekiyordu. Artık 24 saat işlem yapılan limana tren saat kaçta gelirse gelsin gümrük muayenesinden geçebiliyor.
Yılın başından bu yana, başta giyim, makine, donanım ve elektronik ürünler olmak üzere 3 binden fazla Çin-Avrupa-Orta Asya treni Korgas Limanı'na giriş ve çıkış yaptı.
Gümrük işlemleri trenlerin varışı sonrası 2 saat içinde tamamlanıyor. Farklı muayene gerektiren diğer mallar için ise gümrük beyanı ve muayene işlemleri ortalama iki günde sonlanıyor.
Çin Demiryolu Grubu Urumçi Şubesi Müdürü Bai Hanguo, özel bir platform aracılığıyla Çin-Avrupa yük trenlerinin işleyişinin izlendiğini söyledi.
Bai, “Trenin limanda 4 saatten fazla kaldığı tespit edilirse, sıkışık hatlar, kuvvetli rüzgâr gibi aşırı hava koşulları veya diğer sorunlar nedeniyle gecikme yaşanıp yaşanmadığını öğrenmek için personelle hızla iletişime geçilecek. İlk mesele, aksama süresinin kısaltılması, ikincisi ise serbest kalan trenin gümrükten geçmesinin sağlanması. Gümrük muayenesi sırasında mallarla ilgili bir sorun olması durumunda da muayene çalışmasının en kısa sürede tekrar gerçekleştirilmesi için ilgili hattı koordine etmek üzere istasyonla iletişime geçilecek.” ifadelerini kullandı.
Çin Demiryolu Grubu, hem yerel hem de uluslararası koordinasyon ve işbirliğini güçlendirmeye, organizasyon modellerini yenilemeye, Çin-Avrupa trenlerinin işleyiş kalitesini ve verimliliğini artırmaya ve dijital demiryolu inşasını hızlandırmaya devam ederken, Çin-Avrupa yük treni seferlerinde transit merkezler ve limanlardaki gümrükleme giderek daha verimli hâle geliyor. Bu sayede, Çin-Avrupa yük treni seferleri karşılıklı fayda ve kazanç doğuruyor.
www.ekonomigundemi.com.tr