Çılgın alışveriş günlerinde iyi bir müşteri deneyimi için teknoloji yanınızda

Black Friday gibi dönemlerde markalar, yaptıkları indirim ve kampanyalarla tüketicileri adeta alışveriş çılgınlığına davet ediyor. Bu özel günler, yeni müşteriler edinme, marka bilinirliği oluşturma ve satış oranlarını artırma potansiyeli taşıdığı gibi, özellikle fiziksel mağazalarda büyük kaos ve kayıpların yaşanmasına da neden olabiliyor.

Çılgın alışveriş günlerinde iyi bir müşteri deneyimi için teknoloji yanınızda
Yayınlama: 14.11.2023
1
A+
A-

Perakendecilerin elektronik güvenlik çözümlerine yaptıkları yatırımlar, böyle dönemlerde tam olarak hakkını veriyor, yoğunluğun yönetilmesini ve olası kayıpların önlenmesini sağlıyor.

Türkiye’de son yıllarda kasım ayında büyük bir alışveriş hareketliliği yaşanıyor. ABD’deki Black Friday’nin etkileriyle başlayan, neredeyse tüm kasım ayına yayılan çılgın alışveriş günlerinde mağaza yöneticileri ve satış sorumluları bir yandan bu yoğunluğa yetişmeye çalışırken, diğer yandan da olası kayıpların önüne geçmek için tedbir almaya çabalıyor. Bu tarz özel alışveriş günlerindeki ortalama kayıp miktarı, mağazanın büyüklüğüne, coğrafi konumuna ve diğer faktörlere bağlı olarak değişiyor. Yanlış envanter yönetimi ve verimsiz operasyonlardan kaynaklanan kayıpların sektöre dünya genelinde maliyetinin 100 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Bu kayıpların önlenmesi için elektronik güvenlik çözümlerinden faydalanmak gerekiyor. 

Mağazaya özel güvenlik planı

Securitas Technology Türkiye Pazarlama Direktörü Pelin Yelkencioğlu, her mağazanın kendi ihtiyaçlarına uygun bir güvenlik planı oluşturmasının önemine değiniyor. Yelkencioğlu “Özellikle böyle çılgın alışveriş günlerinde mağaza içi yoğunluğu takip etmek, yönetmek, bu esnada oluşabilecek kayıpların önüne geçmek için perakendecilerin elektronik güvenlik çözümlerinden destek alması şart. Bu alanda yapılan yatırım, kayıpların önemli ölçüde azaltılmasına yardımcı oluyor. Aynı zamanda müşteri memnuniyetinin de artmasına hizmet ediyor. Bu teknolojiler sayesinde 360 derece güvenlik sağlayarak, işletmelerin cirolarından önemli ölçüde pay alan iç ve dış kayıpları engellenmesi mümkün” dedi.

Mağazayı izle ve analiz et

Alışveriş hareketliliğinin yoğun olduğu günlerde, mağaza içinde oluşan yoğunluğu iş hedeflerine katkı sağlayacak şekilde takip edebilmek için, özellikle ‘Video İzleme ve Analiz Sistemi’ ile ‘Elektronik Ürün Takip Çözümleri (EAS)’ öneriliyor. 

Video İzleme ve Analiz Sistemi, mağazaların iç ve dış alanlarını sürekli olarak izliyor ve olayları analiz ediyor. Mağaza içine konumlandırılan kameralar ortamda meydana gelen tüm hareketleri kaydederken, ihtiyaç halinde, internet üzerinden merkezi izleme ve yönetim imkanı sunuyor. Yapay zeka destekli veri analizi sayesinde, daha önce oluşturduğunuz senaryolar üzerinden potansiyel bir olayı fark etmek ve takibe almak çok kolaylaşıyor. Mağazaya giriş-çıkış sayısı, gelen müşterilerin yaş aralığı, duygu durum analizleri yapılarak, mağaza içi aksiyon planları oluşturulabiliyor. Ayrıca Isı haritası algoritmaları sayesinde kampanya yapılan reyonların gördüğü ilgiyi ölçümlemek ve yeniden pazarlama argümanları geliştirmek mümkün oluyor. Kasa kuyruk analizi de kasa yoğunluğundan hızlıca haberdar olup yeni kasa açma ya da kasada yeni görevlendirmeler yapma imkanı veriyor. Yapay zeka destekli veri analizi, mağaza içine gelen ziyaretçilerin müşteri etkileşimlerini uçtan uca yönetebilecek, raporlayabilecek şekilde bir operasyon yönetimi sağlıyor. 

Kişi sayma ve yoğunluk analizi

Black Friday gibi fiziki mağazalardan yoğun alışveriş yapılan günlerde yoğunluğu önlemek için, deneme kabinlerinin bulunduğu koridorda, kişi sayma veya yoğunluk analizi yaparak müşteriler boş kabinlerin olduğu bölgelere yönlendirilebiliyor. Kabinlerin tepelerine hareket sensoru ve kabin içine algılama sistemleri koyarak, olası kayıpların önüne geçilebiliyor. 

Ayrıca RFID teknolojisi de ürünlerin hangi kabinde olduğunu tespit edebiliyor. Olası bir kötü niyetin tespitini kolaylaştırabiliyor. Kabin içinde denenmeye ihtiyaç olmayan aksesuar gibi ürünler, RFID okuyucularla tespit ediliyor. Bu statüdeki ürünler kabinde bulunan okuyucu tarafından algılandığında sesli veya sessiz alarm verilerek ilgili personel uyarılıyor. Üretilen alarmlar; tarih, saat, ürün ve kabin bilgileriyle birlikte raporlanıyor. RFID okuyucularla kabine giren çıkan ürünler de tespit edilebiliyor. Kabindeki tüm ürünler okunarak, kabin, ürün ve zaman bilgisiyle birlikte kaydı tutuluyor. 

Doğru etiketle yanlış alarmı önleyin

Perakende sektörünün olmazsa olmazı Elektronik Ürün Takip Çözümleri, normalde olduğu gibi yoğun alışveriş dönemlerinde de güvenlik, verimlilik ve karlılığı bir arada sunuyor. Ancak bu çözümler doğru teknoloji, doğru etiket kullanımı ve doğru süreç tanımıyla hayata geçirildiğinde maksimum faydayı sağlıyor. Burada Akusto Manyetik Sistemler, teknolojik olarak mümkün olan en geniş algılama mesafesine sahip, yanlış alarmlara karşı yüksek direnç ve kalkanlamaya karşı daha güçlü algılama performansı sağlıyor. İşletmeler kendi dinamiklerine göre en doğru teknolojiyi seçerek zincirin ilk halkasını doğru şekilde tanımlayabiliyor.

Ürüne uygun etiket uygulaması, performans zincirinin tamamlanmasında büyük önem taşıyor. EAS teknolojilerinde sahte veya orijinal olmayan etiketler kullanıldığında, mağaza içi ve dışı kayıpların önlenmesi son derece zorlaştığı gibi, bu tür etiketler düşük kullanım ömürleri dolayısıyla yeni etiket alma gerekliliği ya da servis maliyetleri gibi kalemlerle işletmenin kârlılığına olumsuz etki ediyor. Doğru teknoloji ve doğru etiketler ile kurulan ürün takip sistemleriyle yanlış alarm sayısı minimuma inerken personelin de sisteme güveni sağlanıyor.


SANAYİ HABER AJANSI

www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.