Yeni Salesforce araştırmasına göre günümüzün çalışanları işlerinin neredeyse yarısının yapılması konusunda yapay zekaya zaten güveniyor.
Çalışanlar yapay zeka ve insanların birlikte çalışması durumunda kendilerini en rahat hissederken, kod yazmak, veri içgörülerini ortaya çıkarmak ve yazılı iletişim taslakları hazırlamak gibi görevlerin yapılması konusunda zaman kazandıran otonom yapay zekaya güvenmeye başlıyorlar.
Çalışanlar henüz her şeyi yapay zekaya devretmiyor. Araştırma, günümüz çalışanlarının oryantasyon, eğitim ve verileri güvende tutma gibi görevlerin insanlar tarafından denetlenmesini tercih ettiğini gösteriyor. Ancak bu muhtemelen uzun sürmeyecek. Veriler ayrıca bilgi ve eğitime yatırım yapmanın otonom yapay zeka geleceğine güven oluşturduğunu da gösteriyor.
Neden ÖNEMLİ:
Teknoloji ilerledikçe, insanlar yapay zekanın tamamen kendi başına çalışabileceği bir geleceğe dair bir bakış açısı elde ediyor . Dünya çapında yaklaşık 6 bin kişiyi kapsayan Salesforce araştırması, çalışanların yapay zeka destekli bir gelecek konusunda heyecanlı olduğunu ortaya koydu. Çalışanlar ayrıca yapay zeka araçlarıyla güven, bilgi ve deneyim oluştururken insan dokunuşunun önemini vurguladı.
Salesforce araştırması bulguları:
“Küresel çalışanlar, özellikle liderler, otonom bir geleceğe inanıyor ve görevleri halihazırda yapay zekaya devrediyorlar
Liderler işlerinin çoğunu yapması için yapay zekaya çalışanlardan daha fazla güveniyor; liderler işlerinin yüzde 51'ini yapması için, çalışanlar ise yüzde 40'ı yapması için yapay zekaya güveniyor.
Günümüzde çalışanlar işlerinin yaklaşık yüzde 43'ünü yapay zekaya emanet ediyor. Bu da çalışanların iş yükünü yapay zekaya devretme eğiliminde olduğunu gösteriyor.”
Küresel çalışanların yüzde 77'si eninde sonunda yapay zekanın otonom bir şekilde çalışmasına güvenecek. Bu sayı şunları içeriyor:
“Bugün yapay zekanın otonom bir şekilde çalışmasına güvenen küresel çalışanların yüzde 10'u.
Küresel çalışanların yüzde 26'sı üç yıldan kısa bir süre içinde yapay zekanın otonom olarak çalışacağına güvenecek.
Dünya genelinde çalışanların yüzde 41'i önümüzdeki üç yıl veya daha uzun sürede yapay zekanın otonom bir şekilde çalışmasına güvenecek .
Çalışanlar yapay zeka-insan işbirliğini tercih etse de, belirli görevleri tek başına halletmesi için yapay zekaya güvenmeye başlıyorlar
Günümüzde dünya genelinde çalışanların yüzde 54'ü çoğu işleri birlikte yapmaları için insanlara ve yapay zekaya güveniyor.”
Bu çalışanların aynı görevlerden herhangi birini otonom olarak yapması için yapay zekaya güvenip güvenmediği sorulduğunda, küçük bir grup, aşağıdaki işleri otonom yapay zekaya aktarırken kendilerini rahat hissettiklerini belirtiyor:
“Kod yazmak: Yüzde 15'i yapay zekanın bağımsız olarak kod yazmasına güveniyor.
Veri içgörülerini ortaya çıkarmak: yüzde 13'ü yapay zekanın kendi başına veri içgörülerini ortaya çıkaracağına güveniyor.
İletişimi geliştirmek: Yüzde 12'si, insan olmadan iç ve dış iletişimi geliştirmek için yapay zekaya güveniyor.
Kişisel asistan olarak hareket etmek: Yüzde 12'si otonom yapay zekanın kişisel asistan olarak hareket edeceğine güveniyor.
Katılımcılara göre diğer görevler için şu anda işin içinde bir insanın bulunmasını gerektiriyor. Küresel çalışanların aşağıdakileri yapma konusunda yalnızca insanlara güvenmeleri muhtemel:
Kapsayıcı olmak: Yüzde 47'si kapsayıcılığın yalnızca insanlara ait olduğuna inanıyor.
Katılım ve eğitim: Yüzde 46'sı, çalışanların katılımı ve eğitimi konusunda yalnızca insanlara güveniyor.
Verileri güvende tutmak: Yüzde 40'ı verileri güvende tutmak konusunda yalnızca insanlara güveniyor.
İnsan katılımı ve yetkilendirmesi, otonom yapay zeka geleceğine giden yolu açabilir
Yapay zekaya güvenin oluşturulması için insan katılımına ihtiyaç var.
Küresel çalışanların yüzde 63'ü daha fazla insan katılımının yapay zekaya olan güvenlerini artıracağını söylüyor.
Yapay zeka hakkındaki endişeler anlayış eksikliğinden kaynaklanabilir. Küresel çalışanların yüzde 54’ü yapay zekanın işyerlerinde nasıl uygulandığını veya yönetildiğini bilmediklerini söylüyor.”
Yapay zekanın işyerlerinde nasıl uygulandığı ve yönetildiği konusunda bilgi sahibi olan çalışanların, önümüzdeki iki yıl içinde yapay zekanın otonom olarak çalışacağına güveneceklerini söyleme olasılıkları, bilgi sahibi olmayanlara göre 5 kat daha fazla.
Eğitim, güvenilir otonom geleceğin başka bir anahtarı olabilir:
Çalışanların yüzde 62'si daha fazla beceri geliştirme ve eğitim fırsatının yapay zekaya olan güvenlerini artıracağını söylüyor.
Salesforce Perspektifi:
“Çalışanlar yapay zeka destekli bir gelecek konusunda heyecanlı ve araştırma, insan katılımının bizim o geleceğe ulaşmamıza yardımcı olabileceğini gösteriyor. Günümüz yapay zeka sistemlerinin dümeninde insanları yetkilendirerek , güven inşa edebilir ve benimsemeyi teşvik edebiliriz; bu da çalışanların yapay zekanın sunduğu tüm imkanlardan faydalanmalarının anahtarına sahip olmalarını sağlar.” – Paula Goldman, Etik ve İnsani Kullanım Başkanı
Daha Fazla Bilgi:
Salesforce'un AI ürünlerine nasıl güven kazandırdığını görün
Paula Goldman'ın günümüz yapay zekasının neden dümende bir insana ihtiyaç duyduğuna dair yazısını okuyun
Salesforce Futures ekibinin AI Agents hakkında neler söylediğine bakın
Üst düzey yöneticilerin neden güvenilir yapay zekanın geliri artırdığına inandığını keşfedin
Salesforce Hakkında
Salesforce, şirketlerin müşterileriyle tek bir birleşik platformda CRM + AI + Veri + Güven'in gücü ile tamamen yeni bir şekilde bağlantı kurmalarına olanak tanıyan 1 numaralı AI CRM'dir: Einstein 1. Daha fazla bilgi için: www.salesforce.com’u (NYSE: CRM) ziyaret edebilirsiniz.
www.ekonomigundemi.com.tr