Budapeşte-Belgrad demiryolunun Macaristan tarafındaki hat döşeme çalışmaları büyük bir hızla devam ediyor. Çin’in Kuşak ve Yol Girişimi tarafından fonlanan en büyük Avrupa altyapı projelerinden biri olan demiryolu hattının Sırbistan’daki Novi Sad ile Subotica arasındaki bölümü tamamlandı.
Budapeşte-Belgrad demiryolunun Macaristan tarafındaki hat döşeme çalışmaları büyük bir hızla devam ediyor. Çin’in Kuşak ve Yol Girişimi tarafından fonlanan en büyük Avrupa altyapı projelerinden biri olan demiryolu hattının Sırbistan’daki Novi Sad ile Subotica arasındaki bölümü tamamlandı. Hattın Macaristan toprakları içindeki bölümünün yapımına hız verildi. Macar hükümeti projeyi hızlandırmayı ve 2025 yılında bitirmeyi düşünüyor.
Çin-Macar inşaat ekibi tarafından yürütülen çalışmalar Eylül 2023’te durdurulduktan sonra yeniden başladı. Projenin temel amaçlarından biri, trenlerin söz konusu hat üzerinde saatte 160 kilometreye kadar hızla güvenlik içinde gidip gelmesi. Bunun için, Avrupa Tren Kontrol Sistemi denen AB güvenlik standartlarıyla uyumlu olması gerekiyor. Şu anda projenin planlanandan önce bitirileceğinin ilan edilmesi ve inşaat çalışmalarının sürmesi, bu sorunun aşıldığını gösteriyor.
Çin’in Budapeşte-Belgrad demiryolu hattını inşa etme kararı, 2014 yılında verilmişti. Ayrıntılı anlaşmalara Çinli ve Sırp yetkililer arasında 2016 yılında varılmış ve resmi inşaat sözleşmesi 2019 yılında imzalanmıştı. Esas fikir, her iki başkent arasındaki 350 kilometrelik mesafeyi bir Kuşak ve Yol Girişimi projesi kapsamında hem birbiriyle bağlamak ve hem de Pire Limanı ile bağlantılarını oluşturmaktı. Yapımı süren hat bittiğinde, Belgrad-Budapeşte arası yolculuk bir hayli kısalarak 2 saat 40 dakikaya inecek.
SANAYİ HABER AJANSI
www.ekonomigundemi.com.tr