İzmir tarihinin en büyük raylı sistem yatırımı Buca Metrosu’nda General Asım Gündüz İstasyonu’ndan kurulumu tamamlanan tünel açma makinesi (TBM) kazıya başladı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kendi kaynaklarıyla inşa edeceği, Üçyol-Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampusu-Çamlıkule arasında 13,5 kilometrelik hatta hizmet verecek Buca Metrosu çalışmaları tüm hızıyla sürüyor.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Tunç Soyer, General Asım Gündüz İstasyonu’nda kurulumu tamamlanan ve kazı çalışmalarına büyük hız kazandıracak tünel açma makinesinin (TBM) startını verdi.
Buca Metrosu’nun fizibilitesi en yüksek metro yatırımlarından olduğunu hatırlatan Başkan Tunç Soyer, “Merkezi hükümetin tek bir kuruş desteği olmadan İzmir’e kazandırdığımız bu yatırım bir raylı sistem devrimidir. Bütün devrimler gibi bu devrim de büyük bir kararlılık ve yoğun bir çalışmanın eseri. Yüksek kredi notumuz sayesinde Buca Metrosu için 4 yıl geri ödemesiz, 12 yıl vadeli 490 milyon Euro’luk yatırım finansmanı sağladık. Bu rakam ilk duyulduğunda devasa bir rakam gibi gelebilir. Fakat yaptığımız fizibilite çalışması şunu gösteriyor. Günde 400 bin vatandaşımızın kullanacağı Buca Metrosu yılda 45 milyon Euro ciro yapacak. Buca Metrosu dünyada fizibilitesi en yüksek metro yatırımlarından biri.” dedi.
Proje hakkında bilgi veren Soyer, Forbes Caddesi’nin girişine sayaç koyduklarını, 890 günden geriye saydığını söyleyerek, “Metromuz, İzmir’de trafiğin en yoğun olduğu bölgede, en kalabalık ilçemiz Buca’da sizlere derin bir nefes aldıracak. Buca’nın en uzak mahallesi Çamlıkule ile İzmir Körfezi arasındaki ulaşım süresi 15 dakikaya inecek. 13 buçuk kilometrelik Buca Metrosu’ndan günde 400 bin hemşerimiz yararlanacak. Yani her 10 İzmirliden 1’i Buca Metrosu’nu kullanacak. ” ifadelerine yer verdi.
www.ekonomigundemi.com.tr