Çin’de kısa süre önce sona eren Bahar Bayramı sırasında gerçekleştirilen toplam seyahat sayısı 2 milyar 293 milyonu buldu. Ülkedeki tren istasyonları, havalimanları ve otobanlar yolcularla dolup taştı.
Çin’de kısa süre önce sona eren Bahar Bayramı sırasında gerçekleştirilen toplam seyahat sayısı 2 milyar 293 milyonu buldu. Ülkedeki tren istasyonları, havalimanları ve otobanlar yolcularla dolup taştı.
İspanya’da bulunan IE Üniversitesi’ne bağlı Çin Araştırmaları Merkezi Direktörü Felix Valdivieso, yaptığı açıklamada, altyapı tesislerinin geliştirilmesi, tüketimin canlandırılması, bilimsel inovasyon ve sürdürülebilir kalkınmanın, Çin ekonomisinin temel özellikleri olduğuna işaret ederek, Bahar Bayramı’ndaki hareketliliğin 2024 yılı için iyi bir başlangıç anlamı taşıdığını belirtti.
Turizm sektörü, ekonominin, istihdamın ve tüketimin canlanmasıyla ilgili önemli bir gösterge olarak kabul ediliyor.
Brezilya’da yayımlanan O Globo gazetesinde yer alan habere göre, Bahar Bayramı sırasında Air China’nın gerçekleştirdiği uçak seferlerinin sayısı 2019 yılının aynı dönemine göre yüzde 32 arttı. Seyahat uygulaması Fliggy üzerinden Çin’de yapılan otel rezervasyonları ise aynı dönemde yüzde 160 yükseldi.
Brezilya’daki Sao Paulo Devlet Üniversitesi’ne bağlı Ekonomi ve Uluslararası İlişkiler Araştırma Enstitüsü Başkanı Marcus Pires, Bahar Bayramı’nda Çin’de tüketim faaliyetlerinde önemli bir artış görüldüğüne dikkat çekerek, turizm sektörünün 2024 yılında tamamen canlanmasının beklendiğini ifade etti.
İngiliz “vlogger” Stuart Wiggin, Bahar Bayramı öncesinde başkent Beijing’deki bir açık hava pazarını ziyaret etti. Wiggin, “Pazar çok kalabalık, Çin’in dört bir yanından gelen binlerce çeşit mal ve gıda gördüm. Çok şaşırdım.” dedi.
Brezilya’da yayımlanan InfoMoney gazetesinde yer alan haberde, Bahar Bayramı sırasında Çin’de sokaklarda görülen hareketlilik ve yoğun trafiğin, ekonominin kalkınma potansiyelini koruduğuna işaret ettiği değerlendirmesinde bulunuldu.
Çin’de iç tüketimin yanı sıra, dış ticaret de hızlı bir şekilde canlanıyor. Polonya merkezli SYMLOG şirketinin yönetim kurulu başkanı Bartosz Mishkiewicz, 2024 yılında şirket tarafından işletilen Çin-Avrupa yük trenleri kapsamında gerçekleştirilen kargo taşımacılığının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 arttığını söyledi.
Brezilya’daki Acu Limanı’nın İdari Müdürü Vinicius Patel de “2024 yılında, Acu Limanı’ndan Çin’e ihraç edilen mal miktarı istikrarlı şekilde arttı. Bu, Çin ekonomisinin direncini gösteriyor.” ifadelerini kullandı.
IE Üniversitesi’ne bağlı Çin Araştırmaları Merkezi Direktörü Felix Valdivieso da, Çin’in diğer ülkelerle ticari ilişkilerini yoğunlaştırmak için vize prosedürlerini kolaylaştırdığını, özellikle Fransa ve Almanya gibi Batılı ülkelere tek taraflı olarak vize muafiyeti uygulamasının yabancı yatırımcıların ülkeye gelişi için yararlı olduğunu dile getirdi.
2023 yılında, Çin’in GSYİH’si önceki yıla göre yüzde 5,2 oranında arttı. Çin, büyüme hızı açısından dünyada ilk sıralardaki yerini korudu.
Diğer yandan, Çin’de ileri teknoloji sektörlerine yapılan yatırımlarda çift haneli artış korundu. Çin’in ihraç ettiği güneş panelleri, lityum iyon bataryalar ve yeni enerjili otomobillerin toplam değeri yaklaşık 140 milyar dolara ulaştı. Çin, geniş piyasa, gelişmiş endüstriyel sistemi ve büyük iş gücüne sahip. Devlet tahvillerinin artırılması, vergi ve faizlerin düşürülmesi gibi politikalarla 2024 yılında Çin ekonomisinin canlanması güçlenmeye devam edecek.
SANAYİ HABER AJANSI
www.ekonomigundemi.com.tr