Peugeot e-208, 2024’ün ilk çeyreğinden itibaren Türkiye yollarıyla buluşacak yeni versiyonuyla hem daha fazla elektrikli menzil hem de optimum enerji tüketimi sunuyor.
2022’de Fransa’nın tüm segmentlerinde, Avrupa’daysa B segmentinde en fazla tercih edilen elektrikli otomobil olan Peugeot e-208, 2021’in sonunda yapılan optimizasyonla yüzde 6,5 (+22 km) artırılan menziline şimdi de yeni teknolojilerin kullanılmasıyla yüzde 10,5 daha fazlasını (yaklaşık 38 km) ekleyerek 400 kilometrelik menzile ulaşıyor.
Bünyesinde birçok teknolojik ekipman barındıran ve duygu dolu tasarımıyla da 2019’dan günümüze 3.1 milyon adetten fazla üretilen Peugeot 208, ilk andan itibaren tamamen elektrikli Peugeot E-208 seçeneğini de sunuyor.
136 HP’den 156 HP’ye yükseltilen yeni elektromotor, 20 HP ek güç sağlıyor. Makyajlanan 208’in görünümüne kavuşan E-208, bu değişimlere ek olarak markanın elektrikli modellere özel tasarım detaylarını da bünyesinde barındırıyor.
51 kWsa (48,1 kWsa kullanıma hazır) brüt kapasiteye sahip ve 400 volt ile çalışan yeni, daha verimli yüksek voltajlı batarya. Bu yeni güç-aktarma sistemi ile Peugeot e-208 için tasarımcılar optimum verimlilik hedefledi. Tüm bu gelişmeler, 100 km’de yaklaşık 12 kWsa gibi oldukça düşük bir ortalama enerji tüketimini mümkün kılıyor.
Sürücü, orta konsoldaki bir düğme üzerinden menzili veya performansı artırmak için mevcut üç sürüş modundan (“Eco”, “Normal” ve “Spor”) birini seçebiliyor. Kullanıcı, vites seçim panelindeki başka bir düğme ile “Fren” modunu etkinleştirerek, gaz pedalından ayağını kaldırdığında yavaşlamayı arttırarak enerji geri kazanımını arttırabiliyor.
SANAYİ HABER AJANSI
www.ekonomigundemi.com.tr