Habib: Hepimizin içinde keşfedilmeyi bekleyen özgün ve değerli bir mavi çilek var

Stratejik İletişimin Orkestra Şefi olan Doret Habib “Mavi Çileğin Sırrı” kitabında itibar yönetiminin, sadece işini doğru yapmakla mümkün olmadığını, varlığın da onurlandırılması gerektiğini savundu.

Habib: Hepimizin içinde keşfedilmeyi bekleyen özgün ve değerli bir mavi çilek var
Yayınlama: 22.07.2024
3
A+
A-

Doret Habib kaleme aldığı “Mavi Çileğin Sırrı” kitabı ile okurlarına gerçek değerlerine ulaşmak ve sürdürülebilir bir itibar inşa etmek üzerine çıktıkları yolda adım adım ilerleyen bir rehberlik sunuyor. İtibar yönetiminin, sadece işini doğru yapmakla mümkün olmadığını, varlığın da onurlandırılması gerektiğini anlatan yazar, Mavi Çileğin Sırrını anlattı.

Kendisini şirketlere, kişilere itibar ve para kazandırırken, meraklı, gelişmeye ve fikirlerini paylaşmaya tutkun bir girişimci iş insanı olarak tanımlayan Doret Habib, önemli olanın para değil değer olduğunun altını çizdi. Habib, “İtibar yönetimi, sadece işini doğru yapmakla her zaman mümkün olmayabilir; kendimizi bir çalışan olarak değil, bir ürün itibarı yaratıyor gibi görüp, kendimizle ilgili algıları yönetmekten de geçer. Başarı için doğru ad, doğru kavram, doğru düşünce ve doğru karar süreçleri bir bütün olarak ele alınmalıdır. İşini ciddiye alan, yaptığı işin bir fayda ve değer üreterek anlamlı hale getirilmesini isteyenler; işinin gereklerini tanımlamalı, güçlü ve zayıf yanlarını fark etmeli, çevresine karşı farkındalığı açık olmalı, yenilikçi olmalı, fark yaratmalı ve bilincini yükseltmelidir. Sizin de kendi çabanızla iyi yanlarınızı analiz ederek geliştirmeniz, kötü yanlarınızla yüzleşerek onları tasfiye etmeniz gerekir. Kendi marka değerinizi oluştururken özgün ve ayırt edici olmalı, ikna psikolojisi ve tekniklerini kullanarak yaratıcı bir iletişim dili oluşturmalısınız. Böylece varlığınızı onurlu bir şekilde değerlendirebilirsiniz.” dedi.

Kitaba adını veren mavi çileğin ise eğitimlerinde kullandığı bir metafor olduğunu aktaran Doret Habib, bu metaforla; bilinmeyen, dolayısıyla tercih edilme olasılığı olmayan konuların, doğru iletişim dilini ve etkili ikna tekniklerini kullanarak nasıl gün ışığına çıkarılacağını ve tercih edilir olacağını aktardığı, farklı bir düşünme sistemi yarattığını vurguladı.

Doret Habib, mavi çileğin sırrını ise şu sözlerle anlattı:

“‘Mavi çilek; başarılı, ön görülmeyen ve bilinmezliğin ortaya çıkarılmasının simgesi ve hepimizin içinde keşfedilmeyi bekleyen özgün ve değerli bir mavi çilek var. Ben de Mavi Çileğin Sırrı ile başarılı işler yapmalarına rağmen bilinmeyen kişilerin, şirketlerin ve kurumların özgünlüklerinin kendi içinde olduğunu anlatıyorum ve herkesi yani sizleri kendi özgünlüğünüzü keşfetmeye davet ediyorum. Marcus Aurelius'un da dediği gibi ‘İnsanın çekileceği en güzel yer kendi içidir.’ İşin sırrı da kendimizi keşfetmekte ve kendimizle baş etmekte gizlidir”


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.