Team Peugeot TotalEnergies, bu sene 92 defa düzenlenecek olan 24 Saat Le Mans yarışına, Hypercar sınıfında yer alan iki adet 2024 Peugeot 9X8 ile katılacak.
Team Peugeot TotalEnergies, dünyanın en zorlu ve en ikonik yarış etkinliklerinden olan 24 Saat Le Mans yarışına Hypercar sınıfında yer alan iki adet 2024 Peugeot 9X8 ile katılacak.
1 yıldan uzun süredir 24 Saat Le Mans yarışı için hazırlık yapan Fransız takımı, otomobilin güvenilirliğini ve dayanıklılığını, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyona’sında yer alan iki adet zorlu pistte test ederek 2024 Peugeot 9X8’in Hypercar sınıfında yer alan en üstün otomobillerden biri olduğunu kanıtlamayı hedefliyor. Gelişmiş güç aktarma organlarının yanı sıra hem gövde tasarımı hem de aerodinamik özellikler açısından tamamen yenilenen 2024 Peugeot 9X8, 6 Saatlik Imola yarışında 9 olurken SPA – Francorchamps’ta ilk 10’a girmeyi başardı.
Le Mans’ın Peugeot marka karakterinin bir parçası olduğunu belirten Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Marc Finot, “Geçtiğimiz yıl Le Mans’da gördüğümüz coşku, taraftarların Peugeot ile ilgili güçlü duygularını görmemizi sağladı. Bu yıl her zamankinden daha güçlü bir şekilde sahneye çıkıyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
2024 Peugeot 9X8’in gövde, aerodinamik ve güç aktarma sistemleri açısından yüzde 90 yeni bir araç olduğunu belirten Peugeot Sport Teknik Direktörü Olivier Jansonnie, “Hypercar prototip aracımızın parçaları ve ekipmanları dahil olmak üzere tüm üretim süreci sadece 12 ay sürdü. Bu Team PEUGEOT TotalEnergies'deki herkesin katkısıyla mümkün oldu. Yarışlardaki yol tutuş ve performans kazanımlarımız, beklentilerimizle ve kış testlerinde gözlemediklerimizle büyük oranda uyumluydu. Ancak yine de kendimizi geliştirmeye devam etmemiz gerekiyor. Imola ve SPA’yı mükemmel bir stratejiyle ve ekipteki herkesin yoğun çabasıyla daha hızlı otomobillerin önünde bitirdik.“ dedi.
94 numaralı Peugeot 9X8’in koltuğunda mücadele edecek olan Paul Di Resta, “Bence Hypercar sınıfı tamamen Le Mans'da yarışmak için üretildi. Burası kendimizi gerçekten ifade edebileceğimiz ve tam hız yarışabileceğimiz bir yer. Aracımızın 2024 versiyonuyla, artık güçlü oyuncularla rekabet edebileceğimizi düşünüyorum. Bence en önemli şey temiz bir yarış çıkartmak.” şeklinde konuştu.
94 numaralı 2024 Peugeot 9X8’in koltuğunu Paul Di Resta ile paylaşacak olan Loïc Duval, “Bu yarış özel çünkü Le Mans yılda sadece bir kez gerçekleşiyor. Bu bir final gibi, örneğin bir Dünya Kupası finali gibi, herkesin yıl boyunca hazırlandığı bir final. Bu aynı zamanda formatla da ilgili: 24 saat yarışmak çok farklı bir deneyim. Yarış kolay olmayacak çünkü bir veya iki sezondur aynı otomobil ile yarışan rakiplerimize kıyasla hala öğrenecek çok şeyimiz var.” dedi.
94 numaralı aracın üçüncü pilotu olan Stoffel Vandoorne ise, “Geçen yıl Le Mans'da Peugeot'nun yedek pilotuydum. Bu yıl çok daha farklı olacak çünkü 2024 Peugeot 9X8’i kullanacağım. Dayanıklılık yarışında yarışmaya başlamadan önce, bu yarışın ne kadar büyük olduğunu fark etmemiştim. Pistte bu kadar çok Hypercar varken, herkesin yarış sonuna kadar limitleri zorlayacağı 24 saatlik bir maraton olacak. Elbette biz de mücadelede olacağız.” sözlerine yer verdi.
www.ekonomigundemi.com.tr