Meta, AB’de Instagram ve Facebook için ayda 14 dolarlık reklamsız bir plan sunmayı düşünüyor. Söz konusu hizmetin önümüzdeki aylarda ilk olarak Avrupa’da sunulması bekleniyor.
Wall Street Journal’ın Pazartesi günü bildirdiğine göre, META, Avrupa Birliği’ndeki kullanıcıların Instagram veya Facebook’un reklamsız sürümlerine erişmek için 14 dolar kadar para ödemelerini veya ücretsiz sürümler için kişiselleştirilmiş reklamları kabul etmelerini sağlayabilecek bir planı araştırıyor.
Teklifi bilen kişilere dayandırılan haberde, plan kapsamında Meta’nın bir Facebook veya Instagram hesabı için masaüstünde ayda yaklaşık 10 avro (10,46 dolar) ve bağlantılı her bir ek hesap için yaklaşık 6 avro ücret alacağı belirtildi.
TEK BİR HESAP İÇİN 13 EURO ALINACAK
WSJ, mobil cihazlarda, Meta’nın Apple ve Google’ın uygulama mağazaları tarafından alınan komisyonları hesaba katması nedeniyle tek bir hesap için fiyatın yaklaşık 13 avroya çıkacağını söyledi.
Sosyal medya şirketi bu yılın başlarında İrlanda Veri Gizliliği Komiseri tarafından 390 milyon avro para cezasına çarptırıldı ve kullanıcılara çevrimiçi faaliyetlerine dayalı reklamlar göndermek için sözde “sözleşme” yasal dayanağını kullanamayacağı söylendi.
Meta daha sonra, bölgedeki bir dizi gelişen düzenleyici gerekliliği ele almak için işletmelerin reklamları hedeflemesine izin vermeden önce AB’deki kullanıcılardan onay istemeyi amaçladığını söyledi.
HİZMET İLK OLARAK AVRUPAYA SUNULACAK
Habere göre Meta, Avrupalı düzenleyicilere, reklamsız abonelik (SNA) adını verdiği reklamsız planı önümüzdeki aylarda Avrupa’daki kullanıcılar için kullanıma sunmayı umduğunu söyledi.
Bir Meta sözcüsü Journal’a yaptığı açıklamada, şirketin “kişiselleştirilmiş reklamlarla desteklenen ücretsiz hizmetlere” inandığını ancak “gelişen yasal gerekliliklere uymamızı sağlayacak seçenekleri” araştırdığını söyledi.
Meta, İrlanda Veri Koruma Komisyonu ve Avrupa Komisyonu, Reuters’in mesai saatleri dışındaki yorum taleplerine yanıt vermedi.
İlk olarak New York Times, Meta’nın Facebook ve Instagram’ın AB’de ikamet eden kullanıcılar için reklam içermeyen ücretli sürümlerini düşündüğünü, ancak bunların ne kadara mal olacağı konusunda ayrıntı vermediğini bildirdi.
Facebook, instagram, TEKNOLOJİ Haberleri
EKONOMİ GÜNDEMİ