DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Mersin Milletvekili Mehmet Emin Ekmen, Mersin’de yıllardır devam eden karayolları projelerine dikkat çekerek bir an önce bitirilmesi çağrısında bulundu.
Ekmen, Mersin’deki büyük sıkıntıların ana kaynağını bir türlü bitmek bilmeyen veya hiç başlanmayan projelerin oluşturduğunu belirterek, Mersin’in karayolu ihtiyacını şu sözlerle ifade etti:
“Mersin önemli bir liman kentidir. Limanın hinterlandı açısından Adana ile bağlantı yolları önemli olduğu kadar önemli bir tarım ve turizm kenti olan Antalya ile de bağlantısı oldukça önemlidir. Yine kentin ilçeleriyle olan bağlantı yolları oldukça önemlidir. Biliyorsunuz bir de tasarruf tedbirleri için genelge yayınladı. Zaten bitmek bilmeyen bu projelerin tasarruf gerekçesiyle yavaşlatılmasını veya durdurulmasını kabul edemeyeceğimizi belirtmek isteriz.”
Milletvekili Ekmen, ilk olarak Akdeniz Sahil Yolu’nu hatırlattı:
“Akdeniz Sahil Yolu’nun Türkiye Cumhuriyeti Hükumetlerinin yatırım programlarına ilk dahil olma tarihi 1997. Karayolları Genel Müdürlüğü 1997’den beri Türkiye’nin Kuzey-Güney ve Doğu-Batı aksları arasında Akdeniz Sahil Yolu’nu özel olarak çalışıyor ve bu yol eğer tamamlanmış olsaydı 28 tünel, 16 viyadük ve 9 köprü içeriyor olacaktı. 2002’den bu yana AK Partili bürokratlar ve siyasetçilerin tamamı, Akdeniz Sahil Yolu’nun ne zaman biteceğine dair beyanatlarda bulunmuşlar. İlk beyanat 2007 yılında Karayolları 5. Bölge Müdürlüğüne aittir. Bu tarihten sonra Akdeniz Sahil Yolu Projesi bütün seçim bildirgelerinde ve bütün hükumet programlarında yerini almış ama bitirilmemiştir.”
Mersin Milletvekili Ekmen, bütçeden sembolik paylar ayırılan projeleri sıralayarak; projelerin bir anca bitirilmesi ve Mersinlilerin daha fazla mağdur edilmemesi için Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’na ve Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen’e şu çağrıda bulundu:
''Karayolu Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen ve 1998-2027 yılları arasında 30 milyar 989 milyon 891 bin 159 TL maliyetle bitirilmesi düşünülen proje için bugüne kadar 8 milyar 10 milyon 864 bin 804 TL harcanmışken 2024 yılı için 1,5 milyar TL ayırılmıştır. Karayolu Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen ve 2012-2027 yılları arasında 3 milyar 175 milyon 776 bin TL maliyetle bitirilmesi düşünülen proje için bugüne kadar 635 milyon 654 bin 446 TL harcanmışken 2024 yılı için 150 milyon TL ayırılmıştır. Karayolu Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen ve 2015-2027 yılları arasında 9 milyar 387 milyon 12 bin 456 TL maliyetle bitirilmesi düşünülen proje için bugüne kadar 2 milyar 727 milyon 690 bin 373 TL harcanmışken 2024 yılı için 650 milyon TL ayırılmıştır.''
SANAYİ HABER AJANSI
www.ekonomigundemi.com.tr