Çin’de dün açıklanan ağustos ayı ekonomi verileri, Çin’in tüketim piyasasının dünya için taşıdığı büyük cazibeyi bir kez daha kanıtladı.
Çin’de dün açıklanan ağustos ayı ekonomi verileri, Çin’in tüketim piyasasının dünya için taşıdığı büyük cazibeyi bir kez daha kanıtladı.
Ağustos ayında tüketim mallarının perakende satış hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,6, bir önceki aya göre de yüzde 2,1 arttı. Dış basında, “Çin’in ekonomik verilerinin iyi yönde seyrettiği” ve “Çin’deki perakende satışların beklenenden daha iyi performans gösterdiği” gibi görüşlere yer verildi.
Söz konusu endekslerin arkasında, farklı ülkelerden iş insanlarının sabırsızlıkla bekledikleri fırsatlar yatıyor. Yılın başından bu yana, küresel ekonomik toparlanma zayıflıyor. Dünyanın başlıca gelişmiş ekonomilerinde para politikalarının sıkılaştırılmasının olumsuz tesirleri dışarıya git gide daha çok yansıyor. Tüm bunlara rağmen, Çin ekonomisi dış baskıları göğüsleyerek sürekli toparlanıyor ve küresel ekonomik büyümenin önemli motorlarından biri hâline geliyor. Çok uluslu şirketler, Çin piyasasının küresel kalkınmaya dinamizm katmayı sürdürdüğü, dünyada en büyük fırsatlar sunan piyasa olacağını vurguluyor.
Peki, Çin niçin yatırımcıların gözbebeği olmayı sürdürüyor? Bu sorunun yanıtı ağustos ayı verilerinde saklı.
Ağustos ayında, Çin vatandaşları daha fazla seyahat ederken, lokantacılık, konaklama ve ulaştırma alanlarındaki tüketim sürekli yükseldi. Ülke genelinde lokantacılık alanında elde edilen gelir, yüzde 12,4 arttı. Demir yolu ve hava yolu ulaşımı ile konaklama gibi alanlardaki ticari faaliyet endeksi yüzde 55’in üzerinde korundu. Buna paralel olarak, dijital tüketim ve yeşil tüketim gibi yeni yaşam tarzları da Çin’de tüketimin gelişmesindeki yeni trendlere dönüştü. E-ticaret, internetten canlı yayın satışları, çevrim içi kültür ve eğlence gibi tüketim alanları popülaritesini koruyor. Bunun yanında, alışveriş merkezlerinde akıllı satış, artırılmış gerçeklik (AR) ile ürün deneme ve çıplak gözle 3D ekran serüveni gibi ileri teknolojiler de çok sayıda tüketicinin ilgisini çekiyor.
Çin Otomotiv Endüstrisi Derneği tarafından açıklanan verilere göre, Çin’de ağustos ayında yeni enerjili araç satışı yüzde 29,7 arttı.
Çin Devlet Döviz İdaresi, son 5 yıl içinde yabancıların Çin’deki yatırımlarının getirisinin yüzde 9,1’e ulaştığı tahminini açıkladı. Bu oran, yüzde 3 olarak belirlenen Avrupa ve ABD’deki seviyenin çok üzerinde olmasıyla dikkat çekerken, başlıca yeni yükselen ekonomilerde yüzde 4 ila yüzde 8 arasındaki getirinin de üzerinde kaydedildi.
Xylem Çin Ar-Ge Merkezi, Schneider Çin Otomasyon Ar-Ge Merkezi ve Volvo Shanghai Tasarım Merkezi bu yıl faaliyete girdi. Her geçen gün daha fazla yabancı şirket, Çin’de Ar-Ge merkezi açıyor. Tüm bu gelişmelerin, Çin’in dev piyasası, kapsamlı endüstriyel sistemi ve zengin nitelikli personel rezervi ile sıkı sıkıya ilişkili olduğu belirtiliyor.
Kaynak: Çin Uluslararası Radyosu
SANAYİ HABER AJANSI
EKONOMİ GÜNDEMİ