Bugun...
SON DAKİKA

“HODOE Projesi” TÜBİTAK Bölge 1’incisi oldu

Tevfik ileri Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde 6.sınıf öğrencileri, “HODOE (Hareketli Oyunlarla Dijital Obezitenin Engellenmesi”) adlı proje ile 16. 2204 B TÜBİTAK Araştırma Projeleri yarışmasında teknoloji tasarım alanında bölge 1’incisi oldu.
facebook-paylas
 Tarih: 25-05-2022 13:47:16  -   Güncelleme: 25-05-2022 13:52:16

“HODOE Projesi” TÜBİTAK Bölge 1’incisi oldu

 

Final hazırlığı yapan öğrenciler bir yandan da projenin ticari bir ürün haline getirilmesi için firmalarla görüşmeler yapıyor. 

 

“OBEZİTE SORUNLARINI BİR NEBZE AZALTMAYI AMAÇLADIK”


Öğretmen Yasemin Polat öncülüğünde yürütülen projede öğrenciler Muhammed Enes Polat ve Mehmet Emin Tarlacı görev yapıyor. Projeyi hazırlayan öğrenciler konuya ilişkin şu bilgileri aktardılar: “Günümüzde teknolojinin hızlı ilerlemesiyle birlikte insanlar daha az hareket etmekte. Gelişen teknoloji aynı zamanda insanların beslenme alışkanlıklarını da olumsuz yönde etkiliyor. Olumsuz şartlar bir araya geldiğinde obezite (şişmanlık) riski artıyor. Türkiye'deki obez hastaların % 60'ını 0-18 yaş aralığındaki çocuklar ve gençlerin oluşturduğunu yaptığımız incelemeler sonucu görmüş bulunmaktayız. Kendi okulumuz içinde yaptığımız sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite anket sonuçlarına göre; arkadaşlarımızın %18 kendini aşırı kilolu bulmakta,%34,44 ünden fazlası çabuk yiyecekleri birinci besin olarak tercih etmekte, %22,4 ‘ü hafta boyunca hiç fiziksel aktivite gerçekleştirmemekte,%30’u hiç sokakta oyun oynamamakta,%62,4’ü düzenli bilgisayar oyunu oynamaktadır.

 


Biz de bu probleme çözüm olarak; projemizde vücut hareketleri ile kontrol edilebilen bir oyun platformu tasarladık. Bu sayede, oyun oynamayı bir çeşit spor haline getirmeyi, tasarladığımız oyunda sağlıklı beslenme ile ilgili bölümler kullanarak okul çağında bulunan 6-18 yaş arası hedef kitlemizde daha sağlıklı beslenme davranışı geliştirmeyi, salgın döneminde gençlerde iyice artış gösteren obezite sorunlarını bir nebze azaltmayı amaçladık. Aynı zamanda oyun oynarken sürekli hareketli olunması sebebi ile fazla enerji harcayan oyuncunun ekran karşısında kalma süresini azaltmayı hedefliyoruz. Ürünümüz ilk prototipini yaptıktan sonar geliştirme sürecinde metaverse versiyonunu da hazırladık. Günümüzde çok popüler bir platform olduğu için kullanıcılarımızın dikkatini çekeceğini düşünüyoruz. Ayrıca bu versiyon oyunumuzun mekandan bağımsız olması, akıllı tahta, telefon ve tablet gibi cihazlarda da ulaşılabilmesine yardımcı olacaktır. AR-GE çalışmalarımızı devam etmektedir.”

  Editör: EKONOMİ GAZETESİ
Etiketler
  Kaynak: SANAYİ MEDYA AJANSI

  YORUMLAR YORUM YAP | 0 Yorum
  FACEBOOK YORUM
Yorum
  DİĞER SANAYİ Haberleri
  HABER ARŞİVİ
  HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
  • BUGÜN ÇOK OKUNANLAR
  • BU HAFTA ÇOK OKUNANLAR
  • BU AY ÇOK OKUNANLAR
YUKARI YUKARI
Telefon
WhatsApp
YUKARI