Türkiye Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, yüksek teknoloji alanında Çin’le büyük iş birliği potansiyeline sahip olduklarını belirtti.
Türkiye Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, yüksek teknoloji alanında Çin’le büyük iş birliği potansiyeline sahip olduklarını belirtti.
Kacır birkaç gün önce Çin’i ziyaret ederken ülkenin başkenti Beijing’de Çin Medya Grubu’na verdiği demeçte, iki ülkenin elektrikli otomobil, lityum pil, tıp ve sağlık araştırmaları, yüksek hızlı tren ve enerji sistemi gibi alanlarda büyük iş birliği potansiyeline sahip olduğunu ifade etti.
Kacır açıklamasında, “Çin ve Türkiye, gelişmekte olan ülkeler olarak inovasyona, bilim ve teknolojilerin geliştirilmesine büyük yatırım yaptılar. Türkiye yerli elektrikli otomobil markası TOGG’u üretti. Çin de BYD ve ZEEKR gibi elektrikli araçlara sahiptir. Şu an, TOGG ve Çinli şirket Farasis Energy, Türkiye’de batarya üretimini hazırlıyor” ifadelerini kullandı.
Şüphesiz ki, Çin yeni enerjili otomobillerin geliştirilmesi alanında dünyada öncü konumda. Çinli şirketler, lityum pil, elektrikli araçların üretimi ve şarj tesislerinin kurulması gibi alanlarda büyük inovasyon gerçekleştirdi. Büyük piyasa büyüklüğü, gelişmiş sanayi zinciri ve inovasyona yapılan büyük yatırım nedeniyle, Çin yeni enerjili otomobillerin geliştirilmesinde kritik rol oynamaya devam edecek.
Yerli bir araç markasının yaratılması, Türkiye’nin kalkınması için büyük önem taşıyor. Elektrikli araç teknolojisi, otomotiv sektörünü geliştirmeye çalışan Türkiye’ye iyi bir fırsat sağladı. Son yıllarda, Chery, Geely ve BYD gibi Çin menşeli araçlar Türkiye’de pazara girdi. Çinli otomobil şirketleri, Türkiye’nin birçok kentinde servis noktaları kurdular. Türkiye’nin yerli elektrikli aracı, Çin’in otomobil teknolojilerinden faydalanarak daha geniş bir ufka sahip olacak.
Şu an, “Çin menşeli ürünler” ucuz ve kalitesiz anlama gelmiyor. Güvenilir Çin teknolojileri ve çalışkan Çinli mühendisler, Türk vatandaşlarının saygısını kazandı. Çin Medya Grubu'ndan bir muhabir kısa süre önce Ankara'daki CRRC-MNG fabrikasını ziyaret etti. Metro treni vagonlarının üretildiği bu fabrikada, Türk işçiler, Çinceyle “Şıfu” (usta) diyerek Çinli teknisyenlere selam veriyor. Kıdemli Çinli teknisyenler, kaynak, montaj ve boyama alanlarında Türk işçilere eğitim veriyor. Bu fabrika, 200'den fazla istihdam pozisyonu sağladı. “Şıfu” olarak adlandırılan Çinli teknisyenler ve Türk işçiler arasında sağlam dostluk ilişkisi kuruldu. Şu an 500'den fazla Çin menşeli metro treni Türkiye'de çalışıyor.
Daha çok Çinli yüksek teknoloji şirketinin Türkiye’ye yatırım yapmasını teşvik ettiklerini belirten Kacır, Türkiye’deki yabancı şirketlerin Türkiye’nin tüm kapasitelerinden faydalanarak hem Türkiye pazarına, hem Avrupa pazarına ürünlerini satabileceklerini dile getirdi.
Türkiye, Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarını bağlayan önemli bir stratejik coğrafi konumda yer alıyor. Türkiye, AB ile Gümrük Birliği anlaşması imzalamış ve Avrupa ülkeleriyle ticarette avantajlı koşullara sahip olmuştur. Ankara, Türk dillerini konuşan Orta Asya ülkeleriyle sıkı ilişkiler kurarak, Orta Koridor planını ileri sürmüş ve bu plan, Kuşak ve Yol inisiyatifi ile uyumlu hale getirilmiştir. Diğer yandan, G20 üyesi olan Türkiye, Batı Asya ve Kuzey Afrika bölgesinde oldukça etkili bir ülkedir. Türkiye'nin sahip olduğu bu çok yönlü kimlikler, Kuşak ve Yol inisiyatifi kapsamında özel ve önemli bir rol oynamasını sağlıyor. Çin ile Türkiye arasındaki bilimsel ve teknolojik iş birliği de büyük bir potansiyele sahiptir.
www.ekonomigundemi.com.tr