Satış ekosisteminin kalbi 7. kez Sales Network Summit’te atıyor

Sales Network tarafından düzenlenen ve satış dünyasının farklı sektörlerinden karar vericiler ile uluslararası konuşmacıları ve profesyonelleri bir araya getiren ‘Sales Network Summit’, 4 Ekim Çarşamba günü Uniq İstanbul’da “Go Global For a Better World” temasıyla başladı.

Satış ekosisteminin kalbi 7. kez Sales Network Summit’te atıyor
Yayınlama: 05.10.2023
10
A+
A-

Summit’in açılışında konuşan Sales Network Kurucusu Ergün Güler; 7'ncisi bu yıl gerçekleşen etkinliğin, Cumhuriyetin kuruluşunun 100. yılında, Cumhuriyet’in Türk iş dünyasına sağladığı olanakları kullanarak dünyaya yayılan markaların, bu yılın teması olan “Go Global” kapsamında bilgi birikimlerini ve deneyimlerini paylaşacakları bir platform olduğunu söyledi.

İnsan kaynakları, müşteri deneyimi ve teknoloji bağlamında katılımcı şirketlerin tüm fonksiyonlarının ve ekiplerinin yararlanacağı güçlü bir içerik bulunduğunu aktaran Güler, Cumhuriyet’in 100. yılı kapsamında programın 100. Yıl Bandosu ile başladığını, Prof. Emre Alkin’in 100. yıla özel ekonomik değerlendirmeler yaptığını, Cumhuriyetimizin 100. yılına özel olarak tasarlanan 100. Yıl Liderlik Ödülleri’nin sadece bu yıl verileceğini ve katılımcıların, “Cumhuriyet’in Yüzleri” başlığı altında ülkemize hizmet eden liderlerin hikayelerine tanıklık edeceklerini belirtti.

Güler, etkinlikte iki gün boyunca 38 oturumda 62 konuşmacının yer alacağını, 7 keynote konuşma olduğunu, bunların içinde 5 uluslararası ismin ve 12 CEO’nun ana konuşmacı veya panelist olarak bulunduğunu dile getirdi. Summit’e ayrıca 7 yazarın konuşmacı ve kitap imza etkinliği kapsamında katıldığını belirten Güler, Sales Network Topluluğu’nun kurulduğu günden bugüne kadar geçen 7 yılda onlarca farklı sektörden çok değerli Türk ve uluslararası şirketlerin katılımıyla büyüdüğünü aktardı. Ergün Güler sözlerine şöyle devam etti;

“Sales Network Topluluğu olarak bugün 130’dan fazla şirketin katılımıyla, bu şirketlerin ortak ajandalarını bir araya getirerek onları büyütüyor ve dünyanın daha iyi bir yer olması için birlikte çalışıyoruz. Bu noktada, satış ekosisteminin değişimine liderlik ederken, ekosistem içinde yer alan kişilerin de bu değişime adapte olmaları konusunda zengin içerikle onları besliyor ve fırsatlar yaratarak destek oluyoruz.”

Prof. Emre Alkin: “Cumhuriyetin felsefesi dinlemektir”

‘Cumhuriyetin 100. Yılı' başlıklı oturumda konuşan İstanbul Topkapı Üniversitesi Rektörü ve ekonomist Prof. Dr. Emre Alkin, Türkiye’nin 100 yıllık geçmişini, bugününü ve geleceğini değerlendirdi.

Lila Group Genel Müdürü Alp Öğücü’nün moderasyonunda gerçekleşen oturumda bir sunum yapan Alkin şunları dile getirdi:

“Cumhuriyet, kadın ve erkeğin eşit haklarla medeniyete yürümesidir. Cumhuriyetin ilk yıllarında kadınların istihdama katılımı yüzde 46 civarlarında iken günümüzde ise bu rakam yüzde 30 civarında. Biz çoğu zaman yanlışı, eksiği uzakta arıyoruz ama aslında çok basit olarak yanımızda duruyor. Cumhuriyetimizin ilk 10o yılında geleceğimizi inşa ederken geçmişteki başarılı örnekleri göz önünde bulundurmamız gerekiyor. Cumhuriyetin felsefesi dinlemektir. Birbirimizi anlamak istiyorsak önce dinlememiz gerekiyor” dedi.

Filenin Sultanları'nın başarısının ardındaki sır:

A Milli Kadın Voleybol Takımı ve Fenerbahçe Opet Kadın Voleybol Takımı Menajeri Pelin Çelik Summit’te yaptığı konuşmada, “Filenin Sultanları’nın serüveni aslında 2003’te Ankara’da başladı. Avrupa ikinciliği ile başlayan yolculuğumuz sürekli yükselen bir grafiğe dönüştü ve 2023’te rüya gibi bir yaz yaşadık. Buradaki başarının ardında doğru yapılanma, doğru plan ve proje var. Tabii bu projenin de sürdürülebilir olması ve herkesin buna destek olması önemliydi. Sadece federasyon ya da kulüplerin desteği ile olacak bir şey değildi, aileler de çok büyük destek oldular ve hep birlikte başarı yakalandı. Zaman içerisinde destek giderek arttı ve başarı da büyüdü” dedi. “Erkek egemen toplumda kadınların başarısı çocuklara ve kadınlara ilham oluyor mu?” sorusunu cevaplayan Çelik, ”Kadın voleybol milli takımının başardığı en büyük şeylerden birisi de; örnek olmak, ilham olmak ve kız çocuklarına açtığımız bu yol. Bu bizim için madalyalardan daha değerli. Yolda yürürken oyuncularımıza sarılmalar, aldığımız mektuplar ve mesajlar bizim için çok büyük bir mutluluk ve gurur” dedi.

Satıştan CEO’luğa gecen kadın yöneticiler sahnede

Women in Sales Network oturumunda satıştan genel müdürlüğe giden kariyer yolculuğunda kadın olmak avantaj mı, yoksa dezavantaj mı sorusuna panelistler yanıt aradı. Pegasus Hava Yolları CEO'su ve Women in Sales Network Eş Başkanı Güliz Öztürk’ün moderasyonunda, Groupe SEB /Tefal Genel Müdürü Ege Pekkınran ve Daiichi Sankyo Genel Müdürü Nazlı Kayın, kariyer yolculuklarını birlikte değerlendirdiler.

Üç rol modeli kadın yöneticinin kariyer yolculukları üzerine deneyimlerini aktardığı panelde Pegasus Hava Yolları CEO'su ve Women in Sales Network Eş Başkanı Güliz Öztürk konuklarına kariyer yolculuklarında özellikle toplumsal cinsiyet perspektifinden ne tür fırsatlar gördüklerini ya da zorluklar yaşadıkları üzerine sorularını yöneltirken; Daiichi Sankyo Genel Müdürü Nazlı Kayın, “Aslında çok şanslıyım benim öyküm satış ile başladı. İşin en değerli kısmı sahadır deriz biz, benim için de öyle. Daha sonra çeşitli pozisyonlarda daha kadın oranı baskın merkez ekiplerle çalıştım. Geçmişte satışla ilgili üstlendiğim görevler bana çok büyük zenginlikler kattı. Pazarlama tarafında çalışırken merkezde olduğum için kadın-erkek dengesi ya da çeşitlilik konularının çok farkında değildim. Ne zaman ki sahaya gittim ve satışla iç içe çalıştım, o zaman fark ettim. Ama çok şanslıyım, ne zaman ki etki alanım arttı o zaman ekibimdeki kadın çalışma arkadaşlarımın sayısını artırma fırsatı yakalayarak dengeye odaklanabildim. Bu iş sadece sayılarla ya da oranlarla ilgili değil aslında, dengeyle ilgili biraz. Konu sadece rakamları artırmak olmamalı, nasıl bir çalışma ortamı yaratıyoruz önemli olan bu” dedi.

Pegasus Hava Yolları CEO'su ve Women in Sales Network Eş Başkanı Güliz Öztürk ise “Aslında konu tek bir benzerlik, din, dil, ırk ile ilgili değil çeşitlilik ve dengeyle ilgili. Benim de geçmişte yaşadığım deneyimler daha sonraki yıllarda hep bana yol gösterici oldu” dedi.

Kariyer yolculuğundaki öğrenimlerine değinen Derken Groupe SEB /Tefal Genel Müdürü Ege Pekkınran ise “Çalışma ortamının iklimi çok önemli. Siz ne kadar kadın çalışan ya da yönetici sayınızı artırsanız da sunduğunuz iklim değişmedikçe kadınlar için çalışmak oldukça zor oluyor. Özellikle işe girmek için yaptığınız görüşmelerde erkeklerin hiç karşılaşmadığı sorularla karşılaşabiliyorsunuz. Bu nedenle çalışırken hep çok başarılı olmaya çalışıyorsunuz kendinizi ispatlamak için. Ben de hep enerjimi bu duruma göre kanalize ederek yüksek performans gösterdim ve bu zorlukları hem ben tekrar yaşamayayım hem de benden sonraki kadın arkadaşlarım yaşamasın istedim. Nitekim de bu durumun yansıması başarılı oldu ve kadın satış temsilcisi arkadaşlarımızın sayısı arttı” dedi.

Yapay zeka üretkenliği yüzde 18 arttırıyor

İngiltere’nin önde gelen üniversitelerinden King's College/Londra'da Business School Pazarlama Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Oğuz Acar, yapay zeka teknolojilerinin pazarlama stratejisi ve tüketiciler üzerindeki etkilerini anlattı. Acar, yapay zekanın, bir yandan eğitimli profesyonellere olan ihtiyacı azaltma riski taşıdığını, diğer yandan da yeteneklerini ve üretkenliklerini artırdığını dile getirerek, zor bir ikilem karşısında olduğumuzu ifade etti. Acar, yapay zekanın yüzde 25 daha hızlı, yüzde 40 daha verimli, yüzde 12 daha fazla iş yapabilme kapasitesine sahip, yüzde 14 daha etkin olduğunu söyledi.

Sales Network Summit 5 Ekim Perşembe günü gerçekleşecek oturumlarla, 100. Yıl Liderlik Ödülleri ve LiSA Ödülleri’yle devam edecek.


EKONOMİ GÜNDEMİ

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.