Çankaya-Mamak Viyadüğü’nde bakım ve onarım çalışmalarında sona gelindi

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkentte yıllardır ihmal edilen ve acil çözüm bekleyen sorunların giderilmesi için üstyapı çalışmalarına devam ediyor. Yapımına 1992’de başlanan ve 1998 yılında tamamlanan Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nde kullanıma bağlı olarak zamanla meydana gelen yıpranma nedeniyle başlatılan kapsamlı bakım ve onarım çalışmalarında sona gelindi.

Çankaya-Mamak Viyadüğü’nde bakım ve onarım çalışmalarında sona gelindi
Yayınlama: 29.01.2024
3
A+
A-

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkentlilere daha konforlu ve güvenilir bir ulaşım sağlamak için çalışmalarına devam ediyor.

Yeni yol, köprü ve köprülü kavşaklarla Başkent trafiğini rahatlatan büyükşehir belediyesi, aynı zamanda sorumluluk alanında bulunan ana arter, cadde, bulvar ve köprülerde de bakım, onarım ve tadilat çalışmaları gerçekleştiriyor.

Kent Estetiği Daire Başkanlığı tarafından Çankaya ile Mamak ilçelerini birbirine bağlamak ve trafikte zaman kaybını azaltmak amacıyla yapılan Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nde başlatılan bakım ve onarım çalışmalarında sona gelindi.

Yapımına 1992 yılında başlanan ve 8 kilometrelik bağlantı yoluyla birlikte 1998 yılında tamamlanan viyadük, 25 yıllık süre zarfında meydana gelen aşınma ve yıpranmalar nedeniyle yoğun bakıma alındı.

Araç sürücülerinin mağdur olmaması için trafik akışının tek şeritten çift yönlü sağlandığı viyadükteki bakım ve onarım çalışmalarının şubat ayı içerisinde tamamlanması hedefleniyor. 

Gerçekleştirilen çalışmalarla ilgili açıklamada bulunan, Kent Estetiği Daire Başkanı Yetiş Ali Aslan, viyadüğün dengeli konsol yapım yöntemi ile inşaatının tamamlandığını belirterek, “1998 yılında Çankaya ve Mamak ilçelerini birbirine bağlayan İmrahor Viyadüğü, kullanımda olduğu 25’inci yılında kapsamlı bakım ve onarıma alındı. Yaklaşık 6 ay süren bu çalışmaların Ocak 2024 tarihi itibari ile sonuna gelindi. Toplam uzunluğu 604 metre, genişliği 27 metre ve en yüksek köprü ayağı 64 metre olan İmrahor Viyadüğünde; yaklaşık 66 ton ardgerme halatı yenileri ile değiştirildi, kenar ayaklarda betonarme yapıları güçlendirildi, 14 metre genleşme derzi yenilendi ve 40 metre derzde de bakım yapıldı. Ayrıca köprü boyunca vandalizme karşı önlem alınarak korkuluk imalatı yapıldı.” dedi.


www.ekonomigundemi.com.tr

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.